آفتاب

سلیمی: 13 آبان نشأت‌گرفته از قبام عاشوراست

سلیمی: 13 آبان نشأت‌گرفته از قبام عاشوراست

‌نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: 13 آبان سال 57 و 58 از عاشورای حسینی نشأت گرفت.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، خاطرنشان کرد: مهمترین شعار سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا نرفتن به زیربار ذلت بود و این شعار با صدای بلند در کربلا و به واسطه جماسه عاشورا به گوش همگان رساند.

وی با تأکید بر این‌که «امام حسین(ع) علاوه بر این‌که زیر بار ظلم نرفت، شهادت در راه خدا را چیزی جز سعادت نمی‌دانست» ادامه داد: حماسه عاشورا به واسطه مقابله با ظلم و سازش نکردن با ظالم شکل گرفته است و فریاد بلندی در طول تاریخ است که در مقابل ظلم ایستاد.

وی تصریح کرد: قیام عاشورا ثابت کرد که اگر طرفداران حق در اقلیت باشند نباید به واسطه ترس از کشته شدن از شعار و حرف خود کوتاه آیند.

این نماینده مجلس با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی از طریق این شعار گفت: آبان سال 57 و 58 از عاشورا نشأت‌ گرفت و با الگوگیری از این حماسه از قدرت نهراسیدند و نشان دادند که جوانان این خاک جوانانی حسینی هستند به همین دلیل بی‌محابا در مقابل ظلم ایستادند.

وی با تأکید بر این‌که «سفارت امریکا در ایران مرکز جاسوسی و توطئه بود که با تلاش جوانان به تعطیلی کشیده شد» افزود: کسانی که تسخیر لانه جاسوسی را اشتباه می‌پنداشتند افرادی کوتاه‌بین بودند؛ چراکه هیچ اقدامی مرتبط با امور سفارت‌خانه و کار دیپلماتیک در این مرکز صورت نمی‌گرفت بلکه فقط اقدامات جاسوسی به انجام می‌رسید.

وی ادامه داد: شور تسخیر لانه جاسوسی امریکا در آبان‌ماه به دنبال شور حسینی شکل گرفت و این خونی که در رگ مردم این سرزمین جاریست خون عاشورایی و حسینی است.

عاشورا ثابت کرد که تنها گزینه روی میز در مقابل استکبار مقاومت است و 13 آبان جلوه‌ای از عاشورا را نشان می‌دهد.

سلیمی با تأکید براین‌که «امروزوظیفه ما این است که چهره شیاد استکبار را به دنیا نشان دهیم»، اظهار کرد: امریکا با خون مظلومان جان گرفته است، پیوسته به دنبال تعدی به کشور و ملت ماست و هیچ‌گاه در این مسیر از توطئه و اتهام‌زنی دست برنداشته است. ما نیز این اقدامات امریکا را نادیده نخواهیم گرفت و با فرهنگ عاشورایی خود مقاومت خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که «13 آبان تا ابد باقی می‌ماند و درس‌های بزرگی برای نسل امروز و آینده خواهد داشت»، افزود: امسال 13 آبان باشکوه‌تر از هر سال برگزار خواهد شد؛ چراکه با عاشورای حسینی مقارن شده است. مردم حسینی ما یک صدا هیهات من الذله را فریاد خواهند زد و در مقابل ظلم، تجاوز و اسکتبار خواهند ایستاد.

انتهای پیام

کد N563007

وبگردی