آفتاب
در نشست کمیسیون امور حقوقی و قضایی دادگستری استان تهران اعلام شد:

دادگستری تهران ظرفیت قضایی لازم جهت احراز رتبه مناسب را دارد

دادگستری تهران ظرفیت قضایی لازم جهت احراز رتبه مناسب را دارد

امروز مسئولیت دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران آن است که علاوه بر جذب نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی در دوران خدمت نیز با روش‌های مختلف از جمله برگزاری نشست‌های قضایی در جهت ارتقاء و افزایش سطح علمی قضات، گام‌های جدی برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین(ع) و تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران امور آموزش دادگستری بر اهمیت موضوع آموزش و نقش آن در حفظ و رشد منابع انسانی و نیز تحقق عدالت در نظم قضایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی افزود: قاضی قطعا باید عالم، بلکه مجتهد باشد، در شرایط ضروری که قاضی مجتهد به تعداد کمی در اختیار نداریم باید از غیر مجتهدین که عالم و آشنا به مسائل قضای اسلامی هستند استفاده نماییم.

وی گفت: در این مسیر هر چه سطح علم، آگاهی و معلومات قضات بیشتر باشد علاوه بر تاثیر مستقیم دانش در تشخیص حق و عدالت در مقام رسیدگی به تناسب بهره علمی، شان و منزلت قاضی نیز ارتقاء می‌یابد و آسیب‌پذیری او نیز کاهش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: امروز مسئولیت دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران آن است که علاوه بر جذب نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی در دوران خدمت نیز با روش‌های مختلف از جمله برگزاری نشست‌های قضایی در جهت ارتقاء و افزایش سطح علمی قضات، گام‌های جدی برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران سپس با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه دادگستری استان ویژگی‌ها و حساسیت‌های قضاوت در این استان گفت: دادگستری استان تهران گرچه با کمبود کادر قضایی مواجه است ولی به لحاظ وجود قضات عام و فرهیخته از بضاعت و ظرفیت لازم جهت احراز رتبه مناسب در نظام قضایی اسلام برخوردار می‌باشد.

کمیسیون بررسی امور حقوقی و قضایی دادگستری استان تهران به صورت ماهانه با حضور قضاتی از واحدهای قضایی به همت معاونت آموزش برگزار می‌شود.

 

کد N562906

وبگردی