آفتاب

نعیم قاسم: طرح آمریکایی-اسرائیلی علیه مقاومت یک رویارویی سیاسی است نه مذهبی

نعیم قاسم: طرح آمریکایی-اسرائیلی علیه مقاومت یک رویارویی سیاسی است نه مذهبی

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تاکید کرد: طرح آمریکایی-اسرائیلی علیه مقاومت یک رویارویی سیاسی است، نه مذهبی یا نژادی که با هدف گمراه کردن مردم و مذهبی جلوه دادن اختلافات سیاسی آنها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: این رویارویی میان دو جبهه است؛ ازیک سو مقاومت که از ایران آغاز شده و تا سوریه، لبنان و فلسطین وعراق و کشورها و سازمانهای دیگر امتداد یافته و از سوی دیگر طرح آمریکا و اسرائیل و دیگر کشورها و سازمانهای منطقه‌ای و جهان است که هریک از این دو جبهه الگوی اخلاقی، فکری و سیاسی متفاوتی دارد.

وی همچنین گفت: اگر توجه کنیم مشاهده می‌کنیم که تمام جنگها و تنش‌هایی که در منطقه و به ویژه لبنان در حال وقوع است نتیجه اختلافات مذهبی نیست بلکه این اختلافات سیاسی است که موجب درگیریها می‌شود.

قاسم عنوان داشت: جبهه مقاومت همچنان پیشرفت می‌کند و گزینه‌های موفقی پیش رو دارد و رویکرد آن صحیح است و طرف دیگر نیز با مشاهده چنین موفقیت‌هایی تلاش می‌کند تا هر جنبش سیاسی را مذهبی جلوه دهد. ما همواره اعلام می‌کنیم که جبهه مقاومت هیچ گونه اختلاف مذهبی یا قومی ندارد چه در رویارویی مستقیم با اسرائیل و چه در مقابله با برخی پیامدها وعواقب دیگر ناشی از آن.

وی افزود: ما از روز اول اعلام کردیم که یک طرح آمریکایی اسرائیلی علیه مقاومت وجود دارد که از سوریه آغاز شده است، اما کشورهای عربی و تکفیری‌ها به این طرح ملحق شدند، بنابراین ما نیز به مواجهه با آن بپا خاستیم زیرا در طرح مقاومت سهیم هستیم. ما هیچ کشور، شخصیت و یا نظامی را حمایت نمی‌کنیم بلکه تنها از طرحی حمایت می‌کنیم که با مقاومت ما و گذشته و آینده آن در ارتباط است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: حزب‌الله از مقاومت فلسطین در جنگ علیه اسرائیل حمایت کرد و در کنار آن ایستاد پس کجاست اختلاف مذهبی؟ درلبنان نیز تکفیری‌ها ارتش لبنان را هدف قرار دادند و با خودروهای بمب گذاری شده به بسیاری از مناطق حمله کردند و این اقدامات علیه ادیان مختلف صورت گرفت. پس کجاست اختلاف مذهبی و این اختلافات با چه کسی است؟ این اختلاف قطعا اختلافی سیاسی است. اعضای جبهه دیگر نیز بر سر سهم و روش عملکرد اختلاف دارند و این به چه ارتباطی به ما دارد، ما تنها از لبنان و فلسطین و مقاومت آن دفاع کردیم و این یک وظیفه شرعی برای بیرون راندن اشغالگران و پایان دادن به خشونت‌هاست. ما تنها از سه قدرت دفاع می‌کنیم؛ ارتش، ملت ومقاومت.»

انتهای پیام

کد N562847

وبگردی