آفتاب

داعش توجه افراط‌گرایان در پاکستان و افغانستان را به خود جلب کرده است

داعش توجه افراط‌گرایان در پاکستان و افغانستان را به خود جلب کرده است

داعش جلب توجه افراط‌گرایان در پاکستان و افغانستان را که مدت‌های طولانی مهد شبه‌نظامی‌گری بوده، آغاز کرده و این مساله باعث نگرانی و عصبانیت مقاماتی شده که از موج خشونت‌های بالقوه می‌ترسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، افغانستان و پاکستان، زادگاه تاریخی طالبان و القاعده که فاصله بسیار زیادی با خلافت داعش در عراق و سوریه دارند در هفته‌های اخیرا بارها شاهد پدیدار شدن نام داعش در جنبش‌های افرطی بوده‌اند.

بروشورهایی مبنی بر حمایت از داعش در بخش‌های شمال غربی پاکستان مشاهده شده و دست کم پنج تن از فرماندهان طالبان پاکستان و سه تن از فرماندهان طالبان افغانستان متعهد حمایت از آنها شده‌اند.



شعارهای حامی داعش بر روی دیوارهای چندین شهر از این دو کشور و دانشگاه نوشته شده است. منابع رسمی، امنیتی و شبه نظامی می‌گویند، ابتکار عمل‌های انفرادی و محلی وجود دارد و در حال حاضر داعش حضوری در این منطقه ندارد اما موفقیت داعش در خاورمیانه باعث نگرانی افرادی شده که بر گروه‌های افراط‌گرای پاکستان و افغانستان سرپوش می‌گذارند.



در همین حال الطاف حسین، رییس جنبش متحد قومی پاکستان گفت: داعش تهدید جدیدی برای پاکستان است و شبه نظامیان طالبان در حال پیوستن به داعش هستند.



وی افزود: پرچم داعش از ایالت پنجاب تا اسلام آباد دیده شده است. داعش که توسط ابوبکر البغدادی ایجاد شده نسبت به طالبان و القاعده خطرناک‌تر است.



الطاف حسین ادامه داد: آمریکا به دنبال مداخله شوروی در افغانستان از پاکستان خواست تا طالبان را به وجود آورد. پاکستان، آمریکا و عربستان سعودی به همراه بسیاری از کشورهای دیگر از مجاهدین طالبان در مبارزاتشان علیه شوروی حمایت کردند.



انتهای پیام




کد N562844

وبگردی