آفتاب
ضمن تشریح برنامه‌های اصلاحاتی کشورش؛

پادشاه اردن: جهان علیه تروریسم و افراط‌گرایی بپاخیزد

پادشاه اردن: جهان علیه تروریسم و افراط‌گرایی بپاخیزد

پادشاه اردن در سخنانی ضمن تشریح اصلاحاتی که قرار است در زمینه‌های مختلف در داخل کشور صورت گیرد، بر لزوم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان مراسم افتتاحیه پارلمان جدید این کشور با تاکید بر اینکه با وجود چالش‌های منطقه‌ای اصلاحات لازم را انجام خواهد داد، گفت: اصلاح گزینه‌ای ملی است و از داخل نشأت می‌گیرد و وحدت ملی و میانه روی را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به طرح‌های اقتصادی انجام شده و در حال اجرا گفت: ما تلاش خود را برای ایجاد اصلاحات در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی بکار خواهیم بست اما باید بدانیم که بدون احترام به حقوق و آزادی‌های ملت هیچ اصلاحاتی محقق نمی‌شود.

وی در زمینه اصلاحات سیاسی گفت: فعال سازی مرکز اداره بحران‌ها، انجام اصلاحات در زمینه امور پارلمانی، اجرای طرح ملی حقوق بشر و دیگر مسائل مربوطه جزو طرح‌های ماست و گسترش مشارکت دموکراتیک نیز از بارزترین دستاوردهای کشور است.

ملک عبدالله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه گفت: این گروه‌ها جنگی را علیه اسلام و مسلمین به راه انداخته‌اند و تلاش می‌کنند با جنگ‌های طایفه‌ای و مذهبی چهره اسلام را خدشه دار کنند، پس لازم است برای دفاع از اسلام در برابر گروه‌های افراط گرا با کسانی که در تلاشند آن را بد جلوه دهند مبارزه کرد.

وی از جامعه جهانی خواست تا علیه پدیده تروریسم و افراط گرایی بپا خیزد.

پادشاه اردن افزود: احترام به حقوق و آزادی تنها راه دستیابی به توافق ملی است و ما با نیروهای مسلح و ارتش خود تلاش خواهیم کرد تا با گروه‌های تروریستی مبارزه کرده و امنیت را در اردن حفظ کنیم. زیرا امنیت اردن جزو امنیت کشورهای عربی است و این کشور آماده است تا با هر چیزی که امنیت آن و دیگر کشورهای همجوار را در معرض خطر قرار می‌دهد، مقابله کند.

انتهای پیام

کد N562773

وبگردی