آفتاب

ژنرال دمپسی خواستار حضور مشاوران نظامی آمریکا در الانبار عراق شد

ژنرال دمپسی خواستار حضور مشاوران نظامی آمریکا در الانبار عراق شد

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار حضور مشاوران نظامی در استان الانبار عراق شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری گلوبال ریسرچ، ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که هیچ عجله‌ای برای حضور و استقرار نیروهای ویژه آمریکا در عراق و همکاری آنها با نیروهای دولتی عراق ندارد اما اکنون می‌گوید که مشاوران ارتش آمریکا باید در استان الانبار عراق مستقر شوند، استانی که داعش قریب به 80 درصد آن را تحت تصرف خود در آورده است.

ژنرال دمپسی درباره کشتار اخیر در استان الانبار گفت: این همان مساله‌ای است که با آن روبه‌رو هستیم. نیروهای عراقی در این استان در موضع دفاعی هستند و بعید به نظر می‌رسد که بتوانند به کمک قبیله ابونمر بروند.

به نظر می‌رسد که پیشنهاد ژنرال دمپسی احیای یک جنبش بیداری تحت نظر مشاوران آمریکایی در عراق است.

وی ادامه داد: آنچه ما نیاز داریم بسط و توسعه حضور هیاتی آموزش دیده و کمک‌رسان در استان الانبار است. اما شرط تحقق این امر این است که دولت بغداد قبایل سنی در منطقه را مسلح کند. سه مولفه برای این امر نیاز است و اولین آن نیروهای امنیتی عراق هستند. سپس یافتن راهی برای دخالت قبایل و قدرتمندکردنشان برای مقابله با داعش است. سومین مولفه، ایجاد یک گارد ملی است که نیروهایی را تحت کنترل استانداران داشته باشد.

انتهای پیام

کد N562761

وبگردی