آفتاب
همزمان با تصمیم نتانیاهو برای برگزاری انتخابات زودهنگام؛

اکثر اسرائیلی‌ها نتانیاهو را نمی‌خواهند

اکثر اسرائیلی‌ها نتانیاهو را نمی‌خواهند

یک نظرسنجی جدید در اسرائیل نشان داد که 61 درصد از اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باشد و امیدوارند که وی در انتخاباتی که قرار است به زودی برگزار شود، شکست بخورد. در مقابل نیمی از کسانی که خواهان ماندگاری وی در این پست هستند دلیل‌شان این است که در آینده هیچ نامزد دیگری که بتواند سکان اداره اسرائیل را به دست بگیرد، وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌ الاوسط، در این نظرسنجی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کدام یک از شخصیت‌های برجسته اسرائیلی برای تصدی پست نخست وزیری مناسب هستند تنها 27 درصد شرکت کنندگان نتانیاهو را انتخاب کردند.

از سوی دیگر، در یک نظرسنجی دیگر از سوی یک پایگاه آمریکایی برای ارزیابی اینکه چه کسی در وخیم‌تر شدن روابط اسرائیل و آمریکا سهم بیشتری دارد، 38 درصد از افراد شرکت کننده اعلام کردند که باراک اوباما مسوول این وخامت بوده، 29 درصد نتانیاهو را مسوول تیره‌تر شدن روابط میان طرفین دانستند در حالی که 27 درصد دیگر اعتقاد داشتند اوباما و نتانیاهو هر دو به یک اندازه در وخامت روابط میان دو کشور مسوول هستند.

نتایج این نظرسنجی که در آستانه انتخابات آتی تل‌آویو صورت گرفت، نشان داد که بنیامین نتانیاهو به سختی می‌تواند دولت جدیدی را در آینده تشکیل دهد چراکه تعداد نمایندگان دولت ائتلافی از 68 نماینده به 60 نماینده کاهش خواهد یافت و تعداد کرسی‌های این دولت نیز از سقف خود کمتر خواهد شد.

از سوی دیگر، یووال رابین پسر اسحاق رابین نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل هم اکنون از بحران رهبری رنج می‌برد و در حال حاضر شخصی که بتواند امور تل‌آویو را اداره کند وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ فرد سیاستمدار مقتدری که شجاعانه بتواند تغییری در روند سیاسی کشور ایجاد کند، وجود ندارد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد که نتانیاهو تصمیم خود را گرفته و قصد دارد انتخابات زودهنگام در اسرائیل برگزار کند.

انتهای پیام

کد N562758

وبگردی