آفتاب

مودی قول داد پول سیاه را به چرخه اقتصادی هند بازگرداند

مودی قول داد پول سیاه را به چرخه اقتصادی هند بازگرداند

نخست وزیر هندوستان امروز (یکشنبه) متعهد شد تا مبالغ غیرقانونی که در بانک‌های خارج از کشور برای امتناع از پرداخت مالیات پس انداز شده به کشور بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان در اولین خطابه رادیویی خود از زمان روی کار آمدن در مه سال جاری ملادی گفت، این پول سیاه و غیرقانونی به فقرای کشور تعلق دارد. این به عقیده من از اولویت برخوردار است. انباشت حساب‌های غیرقانونی در بانک‌های خارج از هندوستان عایدات بر درآمدهای این کشور را میلیاردها دلار متضرر کرد.

نخست وزیر هندوستان پیشتر نیز متعهد شده بود تا قوانین را تغییر داده یا اقدامات جدیدی را برای بازگرداندن این پول سیاه به کشور اعمال کند و برای همین منظور کمیته‌ای را برای تحقیق تشکیل داده است.

مودی گفت که نمی‌داند چه مقدار پول سیاه در بانک‌های خارجی است اما اندیشکده انسجام جهانی مالی تخمین زده که هندوستان با کسری 344 میلیارد دلاری بین 2002 تا 2011 خروج غیرقانونی پول از کشور مواجه است.

دولت دهلی نو پیش‌تر فهرستی از افرادی که حساب‌های غیرقانونی در خارج از کشور دارند تهیه کرده و به دادگاه عالی داده است که در این باره تحقیق کند.

نخست وزیر هندوستان در این خطابه 20 دقیقه‌ای ادامه داد: آنچه من می‌دانم و براساس اطلاعات و داده‌ها از آن مطلع هستم این است که ما در مسیر درست گام برمی‌داریم.

انتهای پیام

کد N562692

وبگردی