آفتاب
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

دولت در معرفی وزیر علوم تدبیر و اعتدال را رعایت کند

دولت در معرفی وزیر علوم تدبیر و اعتدال را رعایت کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم در چهارشنبه هفته گذشته گفت: دولت با رعایت تدبیر و اعتدال می‌تواند حل مساله رای اعتماد به وزیر علوم را تسهیل نماید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم در چهارشنبه هفته گذشته گفت: دولت با رعایت تدبیر و اعتدال می‌تواند حل مساله رای اعتماد به وزیر علوم را تسهیل نماید.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمد نبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: طی یکسال گذشته با تغییراتی وسیعی که مسئولان وزارت علوم انجام داده‌اند و بسیاری از مدیران با سابقه و با تجربه را از کار برکنار کردند نوعی بی ثباتی را در دانشگاه‌ها پدید آوردند که باعث افت علمی و کاهش سرعت پیشرفت علم در کشور شده است.

حبیبی ادامه داد: این سوال مطرح است که وزیر مورد معرفی جناب آقای رئیس جمهوری محترم حتی در جریان رای اعتماد حاضر نشد توصیه دوستان خودش را هم برای اعلام تبری از فتنه ولو در لفظ بپذیرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اینکه همه معاونان وزارت علوم و همه مدیران وزارتخانه و بسیاری از رؤسای دانشگاهها ظرف مدت کوتاهی برکنار و افراد جدید جایگزین شوند آیا با تدبیر و اعتدال می‌خواند. اینکه تمام مدیران کل دانشگاه تهران یعنی بزرگترین دانشگاه کشور عزل شوند، حکایت از نوعی بی مهری به نخبگان علمی و مدیران فرهنگی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اظهارات جدید کری در خصوص مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: پس از یکسال مذاکره و توافق هنوز کری به دروغ از بمب هسته‌ای ایران سخن می‌گوید. کری گفته است، «عدم توافق بهتر از توافق بد است» این حرف پاسخ کمپین قلابی بود که با شعار «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست» می‌خواست بطور مصنوعی و غیرطبیعی بوجود آید. کری گفته است ایران باید تصمیمات سخت بگیرد. ایران تصمیم سخت خود را گرفت و به توافق ژنو علیرغم اعتراضاتی که در داخل بود عمل کرد. چرا 1+5 و به ویژه آمریکا به توافق عمل نمی‌کنند و تحریم‌ها پس از گذشت یکسال همچنان به قوت خود باقی است و حتی آمریکایی‌ها می‌گویند ما «تعلیق» می‌کنیم نه «لغو»!

وی افزود: اکنون 20 روز مانده به پایان مهلت تمدید مذاکرات، غرب باید موضع خود را مشخص کند و به مبانی توافقات عمل کند.

حبیبی با اشاره به روز عاشورا و همزمانی آن با سالروز یوم‌الله 13آبان گفت: ملت ایران تکیلف خود را با آمریکا می‌داند و روز عاشورا به خیابانها خواهد آمد و همزمان با گرامیداشت شعائر الهی عاشورا و کربلا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهد داد. ما در عاشورای امسال مرگ بر یزید و ابن سعد زمانه به عنوان یک فریاد بلند اعلام خواهیم کرد. چرا که نشانه‌هایی از برداشتن دیوار بی اعتمادی بین ما و آمریکا وجود ندارد. رهبران آمریکا همچنان بر طبل خصومت با ملت ایران می‌کوبند طبیعی است باید پاسخی شایسته هم دریافت کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان گفت: 13 آبان سالروز گرامیداشت سه نقطه عطف تاریخی در طول تاریخ مبارزات ملت ایران است. تبعید امام(ره) به دلیل حمایت از استقلال و شرف ملی در قضیه کاپیتولاسیون ، کشتار دانشجویان و دانش‌آموزان در 13 آبان 57 و ازهمه مهمتر تسخیر لانه جاسوسی در سالروز 13 آبان که انقلاب دوم از سوی بنیانگذار جمهوری اسلای نام گرفت.

حبیبی همچنین با اشاره به سخنان محمد جواد لاریجانی در مقر سازمان ملل در پاسخ به دروغ پردازیهای آمریکا و اسرائیل در خصوص نقض حقوق بشر در ایران گفت: سخنان روشنگرانه دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان جناب آقای لاریجانی یک رسوایی بزرگ برای گزارشات جعلی احمد شهید مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران بوده معلوم شد گزارشگر سازمان ملل چشم خود را بر هزاران شهید ترور و نیز شهدای هسته‌ای و صدها نفر از ایرانیانی که در مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند بسته و بجای دفاع از حقوق ملت ایران از حقوق تروریستها و منافقین و قاچاقچیان مواد مخدر دفاع کرده است.

وی همچنین با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و قیام فلسطینی‌ها در این باره اظهار داشت: تردیدی نیست ما در شرایط آغاز انتفاضه اسلامی سوم فلسطین در قدس هستیم. آنچه اکنون رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند به ویژه هتک حرمت مسجدالاقصی نوعی اعلام جنگ با فلسطینی‌هاست. مردم قدس کرانه غربی رود اردن خود را آماده می‌کنند که پاسخی شایسته به رژیم صهیونیستی بدهند.

حبیبی با اشاره به به پیروزیهای ارتش سوریه، لبنان و عراق در نبرد با تروریستها خاطر نشان کرد: رهاورد اشغال عراق و افغانستان و مداخله در سوریه چیزی جز یک کشتار فجیع و نسل کشی در این سه کشور نبوده است. آمریکاییها بذر تروریسم را در این سه کشور کاشته‌اند و با سیاستهای تجاوزکارانه آن را بد عمل آورده‌اند. حمایت از تروریسم و تروریسم‌پروری از راهبردهای اصلی غربی در تجاوز به منطقه و جهان اسلام است. آنچه امروز ارتش عراق، سوریه و لبنان دارند انجام می‌دهند در حقیقت خشکاندن ریشه‌های تروریسم و دخالت آمریکا در منطقه است.

حبیبی با اشاره به خروج آمریکا و انگلیس از افغانستان گفت: آمریکایی‌ها امنیت را به افغانستان نیاوردند. هر چند خروج آنها یک گام به جلو برای ایجاد امنیت در افغانستان است. اما آنها در حالی افغانستان را ترک می‌کنند که اطمینان دارند همانند عراق سرمایه‌گذاری آنها در امر تروریسم برای نابودی ملت افغان جواب می‌دهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی بیان داشت: قیام مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در واقع برای زنده نگه داشتن اسلام برپا شد. عاشورا یک درس ماندنی برای همه بشریت در همه زمانها است. ما این واقعه سرشار از سوگ که برای عالم بشریت سرنوشت ساز بوده است را به همه انسانها و به خصوص مسلمانان عالم تسلیت می گوئیم.

انتهای پیام

کد N562613

وبگردی