آفتاب
مدیرکل اوقاف همدان در گفت‌وگو با ایسنا:

عدم وجود بصیرت مردم موجب قیام امام حسین (ع) شده است

عدم وجود بصیرت مردم موجب قیام امام حسین (ع) شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) را دارای فضیلت و ثواب بسیار دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی زین‌العابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، اظهار کرد: عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) بسیار فضیلت داشته و ثواب دارد، اما باید بدانیم قیام عاشورا تنها منحصر به عزاداری، گریه و سینه‌زنی نیست.

وی افزود: اگر بخواهیم به اخلاق عاشورایی دست یابیم باید بدانیم که حضرت سیدالشهدا(ع) برای اصلاح جامعه قیام کرده است و در راستای این امر باید حرکت کنیم تا به اخلاق عاشورا دست یابیم.

زین‌العابدینی تصریح کرد: فلسفه عاشورا بسیار وسیع بوده و قبول داریم که گریه کردن برای ابا عبدالله الحسین(ع) ثواب دارد، اما پیروی از روش امام حسین (ع) و پاسداری از اهداف ایشان موجب ایجاد اخلاق عاشورا در جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان مردم در جهالت بودند و عدم بصیرت زمینه‌ساز قیام عاشورا شد؛ بنابراین همه جامعه باید به سمت بصیرت پیش روند و سوق داده شوند تا از اهداف امام حسین (ع) پاسداری و پیروی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان تاکید کرد: امت پیامبر در آن زمان دچار انحراف شده بود که نیاز به اصلاح جامعه از ضروری‌ترین نیاز آن زمان محسوب می شد و حضرت امام حسین (ع) برای این نیاز قیام کرد و از حضرت زینب (س) خواست صبر را پیشه کند.

وی با بیان اینکه بیشترین ضربه به اسلام را عدم بصیرت مردم وارد کرده است، گفت: باید از قیام امام حسین (ع) الگو برداریم و برای پیروی از او برای افزایش بصیرت جامعه تلاش کنیم.

زین العابدینی گفت: افراد نمازخوان به ظاهر مسلمان امام حسین(ع) را شهید کردند و از این موضوع در می‌یابیم که عدم وجود بصیرت مردم موجب قیام امام حسین (ع) شده است.

وی به اهمیت خواندن نماز صبح اشاره کرد و گفت: برخی افراد به عزاداری امام حسین(ع) می پردازند که این امر بسیار فضیلت دارد، اما از انجام واجبات ممکن است غافل باشند؛ بنابراین توجه به واجبات باید در اولویت قرار گیرد و سپس به انجام اموری که ثواب دارد بپردازیم و به همین ترتیب دست یافتن به بصیرت عاشورا باید در اولویت باشد.

انتهای پیام

کد N562605

وبگردی