آفتاب
در دیدار حسینی‌صدر با اسقف اعظم گرجستان مطرح شد؛

گروه‌های تروریستی حربه‌ای برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان و سایر ادیان الهی است

گروه‌های تروریستی حربه‌ای برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان و سایر ادیان الهی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان، ضمن اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه اظهار کرد: ایجاد گروه‌های تروریستی و تقویت آن‌ها حربه‌ای برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان وسایر ادیان الهی است.

به‌گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مؤید حسینی صدر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در دیدار با ایلیای دوم اسقف اعظم گرجستان با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی مختلف در کنار یکدیگر در جمهوری اسلامی ایران و گرجستان گفت: اعتقاد به وحدانیت خداوند، محوری است که موجب زندگی مسالمت آمیز ادیان الهی در کنار یکدیگر شده است و جمهوری اسلامی ایران و گرجستان از برکات آن بهره‌مند هستند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در ادامه این دیدار با اشاره به فعالیت گروه تروریستی در منطقه که به نام اسلام انجام می‌شود گفت: ساحت دین مبین اسلام از چنین رفتارهایی مبرا است و ایجاد گروه‌های تروریستی و تقویت آن‌ها حربه‌ای برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان و سایر ادیان الهی است.

حسینی صدر در پایان این دیدار اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط خود در ابعاد فرهنگی و علمی به ویژه در زمینه علوم مبتنی بر الهیات با گرجستان استقبال می‌کند.

ایلیای دوم اسقف اعظم گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه والای فرهنگی ایران در منطقه گفت: ایران کشوری قوی از نظر فرهنگی است و اندیشمندان گرجی همیشه شیفته فرهنگ ایرانی بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در جهان امروز شرایط سختی پیش روی پیروان ادیان آن‌ها قرار دارد و این شرایط همکاری و همفکری دانشمندان کشورهای مختلف از جمله گرجستان و جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد.

اسقف اعظم گرجستان در پایان بر لزوم تقویت رایزنی‌های مقامات دو کشور و توسعه و گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و گرجستان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N562468

وبگردی