آفتاب

انتخابات جدایی‌طلبان در شرق اوکراین آغاز شد

انتخابات جدایی‌طلبان در شرق اوکراین آغاز شد

ایرنا نوشت:

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در مناطق تحت کنترل جدایی طلبان شرق اوکراین در دو استان 'دونتسک' و 'لوهانسک' آغاز شد.
به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از دونتسک، رای گیری در مناطق تحت کنترل جدایی طلبان هوادار روسیه از ساعت 5 صبح به وقت گرینویچ (8 و 30 دقیقه به وقت تهران) آغاز شد. واجدین شرایط که تعداد آن ها حدود سه میلیون نفر پیش بینی شده است برای انتخاب روسای دولت های خودخوانده و نمایندگان به پای صندوق های رای می روند.

پیشتر 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود: انتخابات در دو جمهوری خودخوانده روسی زبانان شرق اوکراین برای مشروعیت بخشیدن به مقامات آنها، اهمیت قابل توجهی دارد و مسکو نتایج را به رسمیت خواهد شناخت.

کی یف، پاریس، برلین و واشنگتن علاوه بر اینکه این انتخابات را غیرقانونی و ناقض قوانین اوکراین خواندند، اقدام روسیه را نیز در حمایت از آن محکوم کردند.

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز با محکوم کردن انتخابات امروز (یکشنبه) اعلام کرده اند که چنین انتخاباتی را به رسمیت نخواهند شناخت.

کشور بحران زده اوکراین یکشنبه گذشته شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگامی بود که دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک که سه میلیون نفر از واجدین شرایط رای دادن را در اختیار دارند، حاضر به مشارکت در آن نشدند.

5252

کد N562434

وبگردی