آفتاب
در دیدار امیرعبداللهیان با یک مقام سیاسی ژاپن

آخرین مواضع ایران و ژاپن درباره عراق، سوریه و لبنان

آخرین مواضع ایران و ژاپن درباره عراق، سوریه و لبنان

مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه ژاپن که به منظور رایزنی با کشورمان پیرامون راوابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به تهران سفر کرده است با معاون عربی و آفریقائی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) توسو کاسا یومورا با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور، نقش ایران در تحولات منطقه‌ای را مهم ارزیابی کرد و افزود: ژاپن به مشورت با جمهوری اسلامی ایران برای یافتن راه حل مناسب بحران‌های منطقه خاورمیانه اهتمام دارد.

وی بی ثباتی در منطقه خاورمیانه را تهدیدی برای جامعه جهانی دانست و گفت: کشورهای بحرانی منطقه خاورمیانه باید در جهت تأمین ثبات و امنیت شهروندان خود مورد حمایت قرار گیرند.

وی با تأکید بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه افزود: ژاپن به تلاش‌های خود برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به کشورهای سوریه و لبنان ادامه خواهد داد.

مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه ژاپن با ابراز خرسندی از شکل‌گیری نیروهای ملی در استان‌های مختلف عراق برای مقابله با تروریسم، بر لزوم تقویت دولت مرکزی و نیروهای مسلح در عراق تأکید کرد.

امیر عبداللهیان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نیت آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در برخورد با مسئله سوریه و مبارزه با تروریسم و داعش در منطقه تعارضات جدی را مشاهده می‌کند و متاسفانه آن‌ها نمی‌خواهند از اشتباهات مکرر خود در سال‌های گذشته درس بگیرند.

وی با تأکید بر این‌که «هرگونه راه حل سیاسی باید دربرگیرنده واقعیت‌های جدید صحنه سوریه باشد»، بر آمادگی کشورمان جهت کمک به روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد.

وی افزود: حل سیاسی بحران سوریه تنها با در نظر گرفتن مولفه‌های مبارزه جدی و واقعی با تروریسم، ارسال کمک‌های بین‌المللی انسان‌دوستانه، تلاش برای بازگشت آوراگان به کشور، و همچنین احترام به رأی مردم، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه امکانپذیر خواهد بود.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت تقویت دولت عراق و ارتش این کشور اظهار کرد: دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق از ظرفیت حمایت همه جانبه از این کشور برخوردار بوده و حمایت کشورهای دوست از آنان ضروری است.

در این دیدار بر ضرورت استمرار رایزنی دو دولت در مسائل منطقه ای تأکید شد.

انتهای پیام

کد N562430

وبگردی