آفتاب
علیزاده‌طباطبایی خبر داد

ارسال مجدد پرونده غنچه قوامی به دادسرا

ارسال مجدد پرونده غنچه قوامی به دادسرا

وکیل‌مدافع غنچه قوامی گفت که دادگاه رسیدگی‌کننده به اتهام موکلش پس از صدور رای، پرونده را مجددا به دادستانی ارسال کرده است.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ماده 212 قانون آیین دادرسی کیفری صراحتا می‌گوید «دادگاه پس از ختم رسیدگی با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر شرف و وجدان و با توجه به محتویات پرونده و ادله موجود در همان جلسه مبادرت به صدور رای می‌نماید مگر اینکه انشای رای متوقف به تمهید مقدماتی باشد که در این صورت در اولین فرصت حداکثر ظرف مدت یک هفته مبادرت به صدور رای می‌نماید».

وی با بیان اینکه وقتی حکم صادر و امضا می‌شود دیگر امکان دخل و تصرف در آن وجود ندارد، افزود: هفته گذشته که من به دادگاه مراجعه کردم رییس دادگاه حکم را که صادر و امضا شده و از مرحله تایپ برگشته بود به من نشان داد ولی روز گذشته که مراجعه کردم رییس دادگاه گفت که پرونده را به دادستانی فرستاده‌ایم.

وکیل‌مدافع غنچه قوامی بیان کرد: دادستانی نمی‌تواند کیفرخواست را تغییر دهد مگر اینکه اتهام و دلایل جدیدی باشد که آن هم پرونده‌ای جدا خواهد بود؛ یعنی نیازمند تفهیم اتهام، انجام تحقیقات و تشکیل پرونده جدید است.

علیزاده‌طباطبایی درباره مجازات غنچه قوامی، گفت: حداکثر مجازات اتهام موکلم یک سال حبس است و ظاهرا همین میزان را برای او در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N562329

وبگردی