آفتاب

انتخابات در دونتسک و لوهانسک

انتخابات در دونتسک و لوهانسک

مردم جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک امروز(یکشنبه) برای انتخاب رئیس جمهور و قانون‌گذاران پارلمان محلی به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ایتارتاس، محل‌های اخذ رای از ساعت 8 صبح به وقت مسکو کار خود را آغاز کرده و تا ساعت 8 شب به کار ادامه خواهند داد اما کمیسیون مرکزی انتخابات دونتسک گفته است که در صورت لزوم برخی محل‌های اخذ رای به دلایل امنیتی زودتر از موعد تعیین شده بسته خواهند شد.

تغییرات زیادی در انتخابات جمهوری مردمی دونتسک اعلام شده است برای مثال دولتمردان محلی تصمیم گرفتند "روز سکوت" یا ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی را بردارند. به علاوه رای دهندگان بالای 16 سال می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. حتی مردم می‌توانند از طریق اینترنت رای خود را اعلام کنند. کسانی که ساکن منطقه دونباس (دونتسک و لوهانسک، تحت کنترل دولت کی‌یف) هستند نیز می‌توانند به این ترتیب آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

در کل 363 مرکز رای گیری از جمله در روسیه که میزبان تعداد زیادی از آوارگان است آماده دریافت آرای مردم هستند. حدود 3.198.000 تن واجد شرایط رای دادن هستند.

حدود 300 ناظر از روسیه، اوستیا، صربستان، مونته‌نگرو، اسرائیل، فرانسه، آمریکا و دیگر کشورها بر انتخابات دونتسک و لوهانسک نظارت دارند. یک هیات غیررسمی نیز از قانونگذاران روس و ناظرانی از پارلمان اروپایی و پارلمان‌ای ملی، نمایندگانی از احزاب سیاسی، جنبش‌ها و سازمان‌های غیردولتی در میان ناظران هستند.

انتهای پیام

کد N562268

وبگردی