آفتاب
یک کارشناس مسائل مذهبی:

فهم درست قیام عاشورا، جامعه را متحول می‌کند

فهم درست قیام عاشورا، جامعه را متحول می‌کند

یک کارشناس مسائل مذهبی رمز بقای شیعه را عزاداری و گریه بر مصائب اهل‎بیت (علیهم‎اسلام) به‌ویژه عزاداری سیدوسالار شهیدان، أباعبدالله‎الحسین دانست.

حجت‎الاسلام سیدسجاد موسوی در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، با تسلیت ماه محرم، ماه حزن و اندوه و ماتم اهل‎ بیت (ع)، اظهار کرد: اگر بخواهیم از قیام عاشورا که به سبب انحراف از خط رهبری الهی در جامعه آن‎ زمان که نیاز به این قیام بود، درس بگیریم، باید از هرگونه حاشیه، بدعت‎ها و مسائلی که مربوط به درس‎های عاشورا نیست، ولی ضمیمه این حرکت شده است، دوری کنیم.

وی ادامه داد: فلسفه قیام عاشورا و ابعاد آن را اگر به درستی بفهمیم، جامعه دچار تحول انسانی می‎شود، چنانچه گاندی وقتی با مقام أباعبدالله و تاریخ زندگی این امام آشنا می‎شود، با الهام از قیام أباعبدالله درس آزادگی را از مکتب حسین‎بن‎علی(ع) می‎آموزد و بر استعمار پیری که بیش از 20 سال بر هندوستان سیطره پیدا کرده بود، می‎شود و کشورش را از چنگال استعمار نجات می‎دهد.

موسوی تصریح کرد: نقطه شروع انقلاب اسلامی ایران در 15 خرداد سال 1342، مصادف با عاشورای حسینی آغاز شد و با الهام از عاشورا و مراسم عزاداری‎های حسینی، امتی از بردگی طاغوت رها شد.

انتهای پیام

کد N562221

وبگردی