آفتاب

نظر اسکاتلندی‌ها عوض شد

نظر اسکاتلندی‌ها عوض شد

ایسنا نوشت:

یک نظرسنجی جدید نشان داده است اکنون اکثریت اسکاتلندی‌ها در صورتی که همین الان همه‌پرسی برگزار شود رای به استقلال از انگلیس خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت نظرسنجی YouGov اخیرا یک نظرسنجی برای روزنامه تایمز انگلیس انجام داده که براساس آن 52 درصد از اسکاتلندی‌ها خواهان استقلال یافتن از انگلیس هستند اما 48 درصد از آن‌ها حامی باقی ماندن در بریتانیا می‌باشند.

همچنین در صورتی که کسانی که در همه‌پرسی رای نداده یا هنوز تصمیمی برای رای دادن نگرفته‌اند را بگنجانیم، 49 درصد از اسکاتلندی‌ها حامی جداشدن از انگلیس بوده و 45 درصد مخالف این مساله هستند.

در همه پرسی ماه سپتامبر گذشته 55 درصد از اسکاتلندی‌ها به استقلال از انگلیس رای منفی دادند.

این نظرسنجی همچنین خبرهای بدی برای اد میلیبند، رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس دربر داشته است. میلیبند امیدوار است تا در انتخابات سراسری ماه مه آینده در انگلیس بتواند دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس را شکست دهد.

براساس نظرسنجی انجام شده، در میان اسکاتلندی‌ها تنها 22 درصد از افراد شرکت کننده عقیده دارند حزب کارگر نماینده خوبی برای دیدگاه‌ها و منافع اسکاتلند خواهد بود در حالی که 65 درصد معتقدند حزب کارگر نماینده بدی برای منافع و دیدگاه‌هایشان است.

5252

کد N562123

وبگردی