آفتاب

بیش از نیمی از کابینه تایلند میلیونر هستند

بیش از نیمی از کابینه تایلند میلیونر هستند

براساس آماری که کمیسیون مبارزه با فساد ملی تایلند در زمینه دارایی‌های مقامات این کشور و اعضای کابینه دولت فعلی ارائه داده،‌ تعداد زیادی از مقامات این کشور از جمله شخص نخست وزیر میلیونر هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون مبارزه با فساد تایلند روز جمعه به اعلام دارایی‌های 33 تن از وزرای کابینه دولت این کشور پرداخت و براساس اطلاعات ارائه شده 25 تن از آن‌ها میلیونر هستند.

در یک دهه گذشته اتهامات فساد و کسب ثروت‌های نامشروع در تایلند نقش مهمی در اختلافات سیاسی این کشور داشته است. دولت فعلی تایلند گفته مبارزه با فساد یکی از اولویت‌هایش خواهد بود. هرچند که به گفته منتقدان این سیاستی است تا دولت با استفاده از آن با مخالفان سیاسی‌اش به ویژه افراد مرتبط با دولت منتخب قبلی مقابله کند.

براساس این گزارش پرایوت چان- اوچا نخست وزیر تایلند که رهبری کودتای ماه مه گذشته در این کشور را برعهده داشت، حدود 3.9 میلیون دلار دارایی دارد.

براساس قوانین تایلند دارایی‌های متعقل به همسران و فرزندان زیر 21 سال مقامات این کشور باید در این گزارش گنجانده شود. این گزارش عنوان کرد که نخست وزیر تایلند همچنین حدود 14.3 میلیون دلار را به دیگر اعضای خانواده اش منتقل کرده است.

پرایوت چان- اوچا در زمانی که فرمانده ارتش تایلند بود حقوق سالانه معادل 43 هزار دلار دریافت می‌کرد. از جمله دارایی‌های وی یک خودروی مرسدس بنز S600-L یک بی‌ام و سری 740- Li ، ساعت‌های لوکس و چندین هفت‌تیر و حلقه‌های گران‌قیمت اعلام شده است.

ثروتمندترین وزیر کابینه فعلی تایلند، پریدیا تورن دو کولا معاون نخست وزیر است که حدود 42.3 میلیون دلار دارایی دارد.

انتهای پیام

کد N562084

وبگردی