آفتاب

لیونی: جداسازی وسایل حمل و نقل فلسطینی‌ها آپارتاید است

لیونی: جداسازی وسایل حمل و نقل فلسطینی‌ها آپارتاید است

وزیر دادگستری اسرائیل درخواست‌ تفکیک اتوبوس‌ها برای فلسطینی‌های موجود در سرزمین‌های اشغالی را غیرقابل قبول خواند و آن را یادآور آپارتاید دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل گفت: این ادعا غیر قابل تحمل است که شهرک نشینان باید اتوبوس‌های خودشان را داشته باشند چون یک فلسطینی برای یک فرد سالخورده یا زن از جایش بلند نشده و باعث خشم اسرائیلی‌ها شده است.

وی ادامه داد: این نظر غیرقابل قبول است و علیه آن مبارزه می‌کنم. این یک تبعیض است که در قانون اسرائیل منع شده است.

اظهارنظرهای لیونی پس از آن مطرح شد که موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل درخواست کرد که فلسطینی‌های کرانه باختری که در اسرائیل کار می‌کنند باید از اتوبوس‌های خودشان برای رفت و آمد به سرزمین‌های اشغالی و بالعکس استفاده کنند و نقل و انتقال آنها از یک گذرگاه واحد باشد.

پیش از گفته‌های یعالون، کارگران فلسطینی از طریق یک ایست بازرسی ویژه به سرزمین‌های اشغالی می‌رفتند اما برای بازگشت به منازل خود در مناطق اشغال شده از هر مسیری می‌توانستند عبور کنند.

قوانین جدید برای جلوگیری از اقامت‌ غیرقانونی فلسطینی‌ها و آسان‌تر شدن رهگیری و تعقیب این افراد توسط اسرائیلی‌ها وضع شده است. اگرچه نیروهای اسرائیلی اعلام کرده‌اند که کارگران فلسطینی در اسرائیل تهدید امنیتی محسوب نمی‌شوند.

البته این مساله درباره جداسازی اتوبوس‌های فلسطینی‌ها و اسرائیلی مساله‌ای جدید نیست به طوری که وزارت حمل و نقل اسرائیل اعلام کرده این مساله به اوایل نوامبر 2012 باز می‌گردد.

انتهای پیام

کد N561980

وبگردی