آفتاب

لزوم وجود حسگرها‌ در بخاری های گاز‌سوز ‌

لزوم وجود حسگرها‌ در بخاری های گاز‌سوز ‌

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی گفت: نصب حسگرهای حساس به اکسیژن محیط بر روی بخاری‌های گازسوز الزامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، فهیمه مهمان نواز با اشاره به آغاز فصل سرما و استفاده از بخاری اظهار کرد: در فضایی که هوای آن مورد تنفس قرار می‌گیرد 20 درصد اکسیژن مورد نیاز است و حسگر ذکر شده وسیله‌ای برای سنجش میزان اکسیژن است، به نحوی که اگر میزان اکسیژن موجود به 18درصد و یا کمتر از آن برسد، به طور خودکار گاز ورودی به بخاری را قطع می‌کند.

وی با ذکر اینکه نصب سنسور حرارتی و حسگرهای حساس به اکسیژن محیط بر روی بخاری‌های بدون دودکش و دودکش دار توسط تولید کننده اجباری است، توصیه کرد: شهروندان از خرید بخاری‌هایی که به این تجهیزات ایمنی مجهز نیستند، خودداری کنند.

وی ادامه داد: شیلنگ‌های لاستیکی که برای اتصال لوازم گاز سوز به شیر مصرف گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشمول استاندارد اجباری است و در هنگام خرید باید از درج علامت استاندارد به همراه کد رهگیری، نام و علامت تجاری، ماه و سال تولید و حداکثر فشار کاری مجاز بر روی شیلنگ اطمینان حاصل کرد.

مهمان نواز بیان کرد: هر وسیله گاز سوز باید دودکش مجزا داشته باشد، همچنین لوله دودکش باید بر روی دیوار و با فاصله مناسب از پرده و پنجره قرار بگیرد و فاصله عمودی دود کش از خروجی بخاری تا خروجی نهایی حداقل سه متر و مجهز به کلاهک (اچ) باشد تا عمل خروج گازهای خطرناک ناشی از احتراق گاز طبیعی به خوبی انجام شود.

‌انتهای پیام

کد N561920

وبگردی