آفتاب

‌کاهش 43 درصدی فوت ناشی از حوادث کار در فارس ‌

‌کاهش 43 درصدی فوت ناشی از حوادث کار در فارس ‌

‌مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس از کاهش 43 درصدی فوت ناشی از حوادث کار در این استان طی 6 ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، دکتر سعید غلامزاده شنبه 10 آبان گفت: امسال 43 نفر در استان فارس به‌ دلیل حوادث کار جان خود را در فارس از دست‌ داده‌اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته طی شش ماه منتهی به ابتدای مهرماه، تعداد 75 نفر جان خود را بر اثر حوادث کار از دست داده بودند.

غلامزاده خاطرنشان کرد: براساس آمار و اطلاعات کسب شده، سقوط از بلندی در حین کار، مهمترین عامل مرگ بر اثر حوادث کار در استان فارس بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان حوادث کار شش ماهه اول امسال 979 نفر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد مصدومان 878 نفر براثر حوادث کار مصدوم شده بودند، افزایش 12 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در ادامه از کاهش تعداد پرونده‌های ارجاع شده در خصوص نزاع‌ و درگیری، طی 6 ماه اول امسال خبر داد و گفت: براساس مقایسه انجام شده، شاهد کاهش 9 درصدی در تعداد پرونده‌های نزاع ارجاع شده به پزشکی قانونی بوده‌ایم.

غلامزاده گفت: طی شش ماه اول امسال، 17 هزار و 944 نفر در خصوص نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان مراجعه کرده‌اند، که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 19 هزار و 650 نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس خاطرنشان کرد: از کل مراجعان به پزشکی قانونی در موضوع نزاع و درگیری، 5 هزار و 706 نفر زن و 12 هزار و 238 نفر مرد بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N561627

وبگردی