آفتاب
برای نخستین‌ بار؛

بیمه تضمین تولید گندم دیم در خوزستان اجرا می‌شود

بیمه تضمین تولید گندم دیم در خوزستان اجرا می‌شود

با اجرای این طرح، استفاده از شاخص‌های کمی و مطمئن برای ارزیابی خسارت و پیش‌بینی عملکرد منطقه و نیز به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید از قبیل RS و GIS در ارزیابی خسارت امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان گفت: طرح بیمه تضمین تولید گندم دیم، امسال برای اولین‌بار در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از پورتال خبری جهاد کشاورزی استان، جهانپور معماریان میزان پوشش این طرح را ۸۰ درصد تولید اعلام و عنوان‌کرد: در این طرح مبنای پرداخت غرامت، کاهش میانگین تولید از عملکرد تضمینی در واحد شهرستان خواهد بود.

وی از مزایای بیمه تضمین تولید را، کاهش مخاطرات اخلاقی مانند تغییر الگوی کشت و سهل انگاری در مدیریت مزرعه، کاهش شکایات و دعاوی، افزایش عوامل خطر تحت پوشش بیمه، امکان گروه‌بندی مناطق و حق‌بیمه‌ها برشمرد و افزود: با اجرای این طرح، استفاده از شاخص‌های کمی و مطمئن برای ارزیابی خسارت و پیش‌بینی عملکرد منطقه و نیز به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید از قبیل RS و GIS در ارزیابی خسارت امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان اظهارکرد: انتظار می‌رود اجرای بیمه تضمین تولید، گام مفیدی در جهت تشویق کشاورزان به سرمایه‌گذاری و ارتقاء تکنولوژی تولید و کمک موثری در تثبیت درآمد کشاورزان به‌ویژه در سال‌های بحرانی باشد.

کد N561615

وبگردی