آفتاب

حمایت30 میلیون تومانی از اختراعات بین‌المللی/صادرات 30 میلیون دلاری دارویی ایران به روسیه

حمایت30 میلیون تومانی از اختراعات بین‌المللی/صادرات 30 میلیون دلاری دارویی ایران به روسیه

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت 30 میلیون تومانی از اختراعات بین‌المللی محققان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم بازدید از طرح‌های ملی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی نشستی با مسوولان این دانشگاه با تاکید بر این که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هیچ مشکل مالی جهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان ندارد، گفت: بر این اساس آمادگی داریم که تا سقف دو میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مراکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعتبار اختصاص دهیم.

وی با بیان این نکته که بدنه دانشگاه امیرکبیر ارتباط زیادی با معاونت علمی و فناوری امیرکبیر و بنیاد ملی نخبگان ندارد، گفت: در حال حاضر از تعداد 14 هزار دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها 18 نفر عضو بنیاد ملی نخبگان هستند.

ستاری افزود: در حال حاضر بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان دکتری تحت پوشش حمایت خود در قالب مقرری ماهانه 900 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی همچنین از حمایت معاونت علمی از مراحل ثبت بین‌المللی اختراعات خبر داد و گفت: در این راستا صندوق حمایت از پژوهشگران تا سقف 30 میلیون تومان برای ثبت بین‌المللی اختراعات به متقاضیان اعتبار پرداخت می‌کند.

ستاری به سفر اخیر خود به کشور روسیه اشاره کرد و گفت: در سال جاری 30 میلیون دلار صادرات دارو به کشور روسیه داشتیم.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش زمان کشت بالینی داروهای در حال تولید خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7 دارو در مرحله تست بالینی قرار دارند ؛ در صورتی که نتایج آنها نهایی شود از این طریق می‌توانیم 300 میلیون دلار فروش به کشور سوریه داشته باشیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تنها 13 دانشجو دانشگاه امیرکبیر عضو بنیاد ملی نخبگان هستند.

انتهای پیام

کد N561606

وبگردی