آفتاب
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد

ایجاد اتاق تمیز برای تجهیز ماهواره "آت ست" و تحقیقات بیوتکنولوژی

ایجاد اتاق تمیز برای تجهیز ماهواره "آت ست" و تحقیقات بیوتکنولوژی

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ایجاد اتاق تمیز در دانشگاه امیرکبیر برای تجهیز ماهواره OUTSAT و تحقیقات بیوتکنولوژی خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مسعود برومند امروز در نشستی با مسوولان معاونت علمی که طی بازدید دکتر ستاری از پروژه‌های ملی دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت از کاهش تعداد مقالات ISI چاپ شده در این دانشگاه طی سالهای 88 تا 92 خبر داد و گفت: اما در زمینه پژوهانه دکتری با حمایتی که از سوی معاونت علمی صورت گرفته است وضعیت خوبی داریم.

وی همچنین از کاهش تعداد قراردادهای فناوری این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال 91 تنها دو پروژه با حمایت معاونت علمی، اجرایی شد.

وی با اشاره به مشکلات دانشگاه در سال جاری در بحث پذیرش دانشجوی فرا دکتری اظهار کرد: ‌بر این اساس با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد دانشگاه در سال جاری تنها توانست 8 دانشجو فرا دکتری پذیرش کند.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تعداد واحدهای علمی این دانشگاه را 52 واحد و تعداد قطب‌های علمی را 16 مورد عنوان کرد و گفت: تمرکز دانشگاه بر روی اقتصاد دانش بنیان است که این امر نیز نیازمند زیرساخت‌هایی است که در دست برنامه‌ریزی می‌باشد.

برومند تجاری‌سازی را از دیگر رویکردهای پژوهشی دانشگاه عنوان کرد و گفت: در این راستا در تلاش هستیم تا شرکتهای دانش بنیان را توسعه داده تا خروجی این شرکت‌ها به تجاری‌سازی برسد.

وی بانک‌ها، پارک‌های علم و فناوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر را از زیرساخت‌های لازم برای تجاری‌سازی نام برد و اظهار کرد: در این راستا میان دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها حلقه مفقوده‌ای برای امر تجاری‌سازی وجود دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر از راه‌اندازی شبکه‌ای به منظور ارائه خدمات به اساتید به منظور ساخت و تولید پروژه‌هایشان خبر داد و گفت: همچنین در این راستا دانشگاه اقدام به تاسیس برج فناوری کرده است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از راه‌اندازی اتاق تمیز به عنوان یکی از واحدهای تحقیقاتی این دانشگاه یاد کرد و گفت: از این اتاق نیز برای تجهیز ماهواره "آت ست" و تحقیقات بیوتکنولوژی استفاده می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در خاتمه به برخی از کمبودهای این دانشگاه در حوزه توسعه و تحقیق اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا به معاونت علمی پیشنهاد می‌شود که نسبت به ایجاد ستادهای جدیدی همچون تجهیزات پزشکی و توسعه صادرات نرم‌افزار اقدام کند و همچنین تسهیلاتی برای ارائه اخذ مجوزهای لازم جهت ایجاد شرکتهای دانش بنیان و ثبت پتنت ارائه نماید.

انتهای پیام

کد N561581

وبگردی