آفتاب

هر حاجی ایرانی 167 دقیقه مکالمه کرد

هر حاجی ایرانی 167 دقیقه مکالمه کرد

حجاج بیت الله الحرام در ایام حج تمتع امسال 10 میلیون و 700 هزار دقیقه مکالمه تلفنی از مقصد عربستان به ایران و بالعکس داشتند در حالی که سال گذشته میزان مکالمات 12 میلیون دقیقه بود.

زائران خانه خدا در ایام حج تمتع امسال با بستگانشان در ایران 10 میلیون و 700 هزار دقیقه مکالمه داشتند که به طور متوسط هر حاجی ایرانی 167 دقیقه مکالمه کرده است.

به گزارش ایلنا از اعلام روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی حج، حجاج بیت الله الحرام در ایام حج تمتع امسال 10 میلیون و 700 هزار دقیقه مکالمه تلفنی از مقصد عربستان به ایران و بالعکس داشتند در حالی که سال گذشته میزان مکالمات 12 میلیون دقیقه بود.

از این میزان 8 میلیون و 300 هزار دقیقه ترافیک صادره و دو میلیون و 400 هزار دقیقه ترافیک وارده از عربستان به کشورمان بوده است.

ترافیک حج تمتع سال 1393 از 10 شهریور ماه سال جاری با اعزام زائران ایرانی به عربستان آغاز شد و از 10 هزار دقیقه ترافیک صادره و 10 هزار دقیقه ترافیک وارده در روزهای ابتدایی به 320 هزار دقیقه ترافیک صادره و 70 هزار دقیقه ترافیک وارده در شلوغ ترین روز که 15 مهر ماه روز بازگشت حجاج از مشاعر به مکه و پایان مناسک بود، رسید.

بر این اساس به طور متوسط زمان مکالمات (ACT) رد و بدل شده با کشور عربستان حدود 2 دقیقه برآورد شده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارتباطات رومینگ، علاوه بر امکانات سیگنالینگی کمپانی الجوال، از امکانات سیگنالینگی سه ترانزیت کننده بزرگ از کشورهای بلژیک، آلمان و امارات برای انتقال ترافیک رومینگ زائران ایرانی استفاده کرد.

همچنین برای تسهیل ارتباط زائران و ارتباط با کشور عربستان در این ایام، علاوه بر مسیرهای مستقیم، تعداد 11 کمپانی ترانزیت کننده معتبر به مجموعه ظرفیت های حمل ترافیک عربستان اضافه شد.

گفتنی است در حج سال گذشته حجاج ایرانی 12 میلیون دقیقه مکالمات صادره و وارده داشتند که از این میزان 11 میلیون دقیقه ارتباطات صادره به عربستان و یک میلیون دقیقه دیگر ارتباطات وارده از عربستان به ایران بوده است.

کد N561381

وبگردی