آفتاب
معاون پرستاری وزیر بهداشت خبر داد

بازنگری چارت‌ درمانی در وزارت بهداشت

بازنگری چارت‌ درمانی در وزارت بهداشت

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به بازنگری چارت‌های درمانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در چارت‌ جدید محاسبه نیرو بر اساس تعداد بیماران است و نه اینکه مانند گذشته با توجه به تعداد تخت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمد میرزابیگی" در جمع تعدادی از پرستاران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت با تسلیت درگذشت پرستار منوجانی حین بازگشت از مأموریت به جامعه پرستاران به ویژه پرستاران جنوب کرمان بیان کرد: از کنار این فداکاری‌ها به راحتی نباید گذشت و نوع خدمت آن‌ها باید برای ما به عنوان اسوه و الگو باشد تا رهروان خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی پرستاری کم است و در این بین پرستار مرد کمتر است، افزود: پرستاری حرفه خاصی است با توجه به اینکه خدمت در عرصه سلامت کار خاصی است و با جان مردم سروکار دارد، باید به سمتی برویم که پرستاران شوق به خدمت داشته باشند و با علاقه کار کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت رسیدگی به معیشت پرستاران گفت: در عمل باید اتفاقی بیفتد تا تحول در نظام سلامت همه جانبه و در همه زوایا باشد و نفع اساسی متوجه مردم باشد، به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته که مردم نیاز دارند، خدمات بهتر و بیشتری دریافت کنند.

میرزابیگی ادامه داد: دولت با فعالیت‌هایی که دارد، سلامت را به اولویت نخست کشور آورده است و هزینه‌های خوبی در این راستا اختصاص داده شده و تلاش می‌شود وضعیت از این بهتر شود.

وی عنوان کرد: گلایه پرستاران این است که سهم آنها در تحول نظام سلامت به درستی دیده نشده است که به حق است و در این زمینه تلاش‌های بسیار جدی در حال انجام است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه کمک پرستاری با نام دیگر ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: با تربیت نیرو با آموزش مهارتی که منجر به مدرک مهارتی در دوره‌های کوتاه مدت شش ماهه تا یک‌سال می‌شود، تعدادی نیروی کمک پرستاری با نامی دیگر تربیت می‌شوند و برای مناطق محروم در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای داریم تا ماندگاری نیروها تضمین شود.

میرزابیگی با اشاره به لزوم ایجاد سیاست ماندگاری نیرو در مناطق محروم تصریح کرد: سیاست‌ها به سمتی می‌رود که نیروهای بومی تربیت شوند تا نیروهای ماندگار و باتجربه داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N561312

وبگردی