آفتاب

حوثی‌ها تعیین اولتیماتم برای رئیس جمهور یمن را تکذیب کردند

حوثی‌ها تعیین اولتیماتم برای رئیس جمهور یمن را تکذیب کردند

حثی‌های یمن دادن اولتیماتم به رئیس جمهوری این کشور برای تشکیل دولت جدید را تکذیب کردند. در همین حال 10 کشور ناظر بر اجرای طرح شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر دست یابی به یک توافق سیاسی جامع میان گروه‌های سیاسی مختلف را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش حوثی‌ها در سخنانی اعلام کرد که آنها مهلتی برای عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری این کشور برای تشکیل دولت جدید تعیین نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که دیداری میان چهره‌های مردمی، شخصیت‌های سیاسی و تمام اقشار جامعه یمن برگزار شد و در پی این نشست بیانیه‌ای صادر شد که در آن بر لزوم اجرای اولین بند توافق صلح و شراکت ملی و تسریع در تشکیل دولت تاکید شد.

پیشتر ضیف‌الله رسام، از مسئولان حوثی با دادن مهلت 10 روزه به رئیس جمهوری یمن برای تشکیل دولت جدید، اعلام کرد که در غیر این صورت حوثی‌ها شورای نجات ملی تشکیل می‌دهند.

پیشتر حوثی‌ها با شخصیت‌های سیاسی و قبیله‌ای یمن در صنعاء دیدار کردند که این دیدار بنا به دعوت عبدالملک الحوثی، رهبر حوثی‌ها برگزار شد.

در همین حال خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که در بیانیه پایانی این نشست، سخنرانی اخیر رئیس جمهوری یمن که در آن نسبت به نقش کمیته‌های مردمی وابسته به حوثی‌ها در حفظ امنیت و ثبات و کمک به ارتش ابراز تردید کرده بود، محکوم شد.

در همین حال روزنامه الحیاة به نقل از منابعی در دفتر ریاست جمهوری یمن گزارش داد که دولت جدید یمن دست کم ظرف یک هفته آتی اعلام می‌شود.

10 کشور ناظر بر اجرای طرح شورای همکاری خلیج فارس در مورد یمن مجددا از تمامی طرف‌های سیاسی در این کشور خواستند تا توافق صلح و شراکت ملی را به صورت کامل اجرا کنند. سفیران این 10کشور در بیانیه‌ای اقدامات تروریستی القاعده را محکوم کرده و از تعیین خالد بحاح به عنوان نخست وزیر یمن استقبال کردند. آن‌ها حمایت کامل خود را از رئیس جمهور و نخست وزیر یمن در این مرحله اعلام و از تمامی طرف‌ها خواستند تا به توافقی در خصوص تشکیل دولت دست یابند.

از سوی دیگر در درگیری‌های میان حوثی‌ها با افراد مسلح وابسته به حزب اصلاح در شهر اب سه تن کشته شدند.

انتهای پیام

کد N561309

وبگردی