آفتاب
براساس نتایج یک تحقیق؛

اسرائیل از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است

اسرائیل از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه که مقر آن در ژنو است، با انجام بررسی‌هایی درخصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تابستان گذشته اعلام کرد: اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی برای چندین ساعت یا چندین روز به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است و این رخدادها به ویژه در منطقه خان یونس رخ داده است که این اقدام نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در کنفرانس خبری در لندن گزارش خود را با عنوان استفاده اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپرهای انسانی منتشر و اعلام کرد: در حملات اخیر به فلسطینی‌ها ضربات سنگینی وارد شد.

در این گزارش که در آن سخنان شاهدان عینی نیز ضمیمه شده است، تاکید شده است که باید بازجویی‌هایی با ارتش رژیم صهیونیستی صورت بگیرد و این رژیم به دلیل جنایت‌های انسانی خود مجازات شود. این نهاد با درخواست از سازمان ملل برای بررسی شواهدی که ضمیمه این تحقیقات شده است، اعلام کرد که بیشتر حملات اسرائیل بی‌هدف بوده است که در آن هدف قرار ندادن غیرنظامیان و کودکان مد نظر قرار نگرفته است.

در این گزارش تاکید شده است، اسرائیل از عمد غیرنظامیان را هدف قرار داده است و از سلاح‌های متعارف استفاده کرده است که این اقدامات نقض قوانین انسانی بین‌المللی و جنایات جنگی به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N561280

وبگردی