آفتاب

اعتراض کردهای فرانسه هم‌زمان با سفر اردوغان به پاریس

اعتراض کردهای فرانسه هم‌زمان با سفر اردوغان به پاریس

تعدادی از گروه‌های کرد هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور ترکیه به فرانسه دست به اعتراض زدند. آنها از رییس‌جمهور فرانسه خواستند تا اردوغان را برای کمک کردن به کردها در مبارزه علیه گروه داعش تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، سازمان‌های کرد، آنکارا را به دلیل عدم حمایت از مبارزان کرد در مقابل گروه تروریستی داعش به ویژه در شهر کوبانی در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه متهم می‌کنند. دولت ترکیه پیش از اقدامات اخیرش در اجازه دادن به برخی از پیشمرگ‌های کردستان عراق برای عبور از مرزهایش به مقصد کوبانی، از ورود کردها به جنگ این منطقه جلوگیری می‌کرد چراکه از تقویت نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌.ک.ک) نگران است.

کردها و منتقدان چپگرا همچنین دولت اردوغان را به کمک غیرمستقیم به داعش در اوایل وقوع جنگ متهم کردند.

در همین حال، معترضان روز جمعه اعلام کرده‌اند که این اعتراضات تنها سوالی درباره حقوق بشر است.

یکی از اعضای گروه اتحاد کردستان- فرانسه درباره این اعتراض گفت: ما شنیده‌ایم که سر کودکان را می‌برند و شکم زنان باردار را می‌درند، به دختران تجاوز و مردان را اخته می‌کنند. ما از دولت فرانسه می‌خواهیم تا به این اقدامات وقیحانه واکنش نشان دهد و نقشی را که باید در منطقه ایفا کند.

این معترضان هم‌چنین خواستار توجه دولت فرانسه به خواسته‌های کردها جهت مسلح کردن مبارزان کوبانی و مخالفت با درخواست دولت ترکیه برای ایجاد منطقه حائل بین سوریه و ترکیه هستند.

انتهای پیام

کد N561150

وبگردی