آفتاب

تشکیل اتاق عملیات مشترک یگان‌های حمایت مردمی کرد با پیشمرگ‌ها در کوبانی

تشکیل اتاق عملیات مشترک یگان‌های حمایت مردمی کرد با پیشمرگ‌ها در کوبانی

منابع در کوبانی اعلام کردند که اتاق عملیات مشترکی میان یگان‌های حمایت مردمی با نیروهای پیشمرگ‌ جهت هماهنگی در عملیات ضدداعش تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المیادین، درگیری‌ها به صورت پراکنده در بخش جنوبی کوبانی و در محور بازار الهال در این شهر میان کردها با تروریست‌های داعش در جریان است.

در همین حال خالد برکل، از مقامات مسوول در کوبانی در مصاحبه با المیادین اعلام کرد: پس از آنکه نیروهای پیشمرگ کرد وارد کوبانی شدند درگیری‌های شدیدی در سه محور به وقوع پیوست و تروریست‌های داعش در تلاش هستند تا گذرگاه مرزی میان کوبانی و ترکیه را تحت تصرف خود درآورند تا اجازه رسیدن کمک‌رسانی‌ و مواد غذایی به این شهر را ندهند.

برکل عنوان داشت: یگان‌های حمایت مردمی کرد با این اقدامات داعش برای کنترل بر این گذرگاه مقابله کرده و این تلاش‌ها به شکست انجامیده است و ده‌ها تن از تروریست‌های داعش به ویژه در روز پنجشنبه به هلاکت رسیدند.

وی همچنین عنوان داشت: 50 تن از نیروهای ارتش آزاد نیز وارد کوبانی شده‌اند و هماهنگی‌هایی با یگان‌های حمایت مردمی کرد صورت می‌گیرد تا این افراد در پایگاه‌هایی که با داعش خواهند جنگید، مستقر شوند.

در همین حال 150 تن از نیروهای پیشمرگ به همراه خودرو زرهی و تانک وارد کوبانی شدند. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که این پیشمرگ‌ها از بخش غربی وارد این شهر شده‌اند.

وی در ادامه گزارش داد که به دلیل حملات ائتلاف یا حملات داعش به مناطق تحت کنترل کردها در نزدیکی گذرگاه مرزی مرشد بینار، بیشتر مناطق این شهر به خرابه تبدیل شده است.

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف در روزهای پنجشنبه و جمعه دست به چهار حمله به مواضع داعش در کوبانی زدند.

انتهای پیام

کد N561088

وبگردی