آفتاب

کدو حلوایی، درمانی برای بیماری‌های روده‌ای

کدو حلوایی، درمانی برای بیماری‌های روده‌ای

یک متخصص تغذیه در خراسان‌جنوبی گفت: از کدو در درمان بیماری‌های روده‌ای به‌ویژه از بین بردن کرم و انگل‌های روده‌ای استفاده می‌شود.

«زهرا راغبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کدو حلوایی دارای مقدار کمی کالری است (20 کالری انرژی در 100 گرم) و مصرف آن در غذا برای کسانی که وزن خود را کنترل می‌کنند، مناسب است.

وی ادامه داد: هم‌چنین کدو حلوایی منبع غنی پتاسیم است و برای افراد دچار فشارخون مفید است، اما برای افراد دچار ناراحتی کلیوی مناسب نیست.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه جذب آهن و منیزیوم کدو حلوایی خوب است، گفت: کدو حلوایی منبع غنی بتاکاروتن است و رنگ نارنجی آن به‌علت وجود همین ترکیب است.

راغبی تصریح کرد: بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامینA و یک آنتی‌اکسیدان مهم در بدن است که بدن را از حمله رادیکال‌های آزاد و اثر تخریبی آن‌ها حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: کدو سرشار از فیبرهای غذایی است و از فیبر موجود در مواد غذایی می‌توان در درمان بسیاری از بیماری‌ها به ویژه افزایش وزن، یبوست، افزایش چربی خون استفاده کرد و سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند هر فرد در روز به 30 گرم فیبر نیاز دارد که می‌تواند فیبر مورد نیاز خود را از حبوبات، سبزیجات، انجیر، خرمای خشک، نان‌های سبوس‌دار و به ویژه کدو تأمین کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه از کدو می‌توان به عنوان مسهل در درمان بیماری یبوست و بواسیر بهره گرفت، خاطرنشان کرد: در درمان عفونت‌های مثانه‌ای نیز می‌توان از کدو استفاده کرد و مصرف زیاد آن در بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N561069

وبگردی