آفتاب

پسته برای قلب افراد دیابتی مفید است

پسته برای قلب افراد دیابتی مفید است

دانشمندان دریافته‌اند که خوردن 15 آجیل دو بار در روز از قلب و شریان‌های افراد دیابتی که در معرض اضطراب هستند محافظت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از Daily Mail تنها یک‌مشت پسته یا 15 دانه در یک روز موجب می‌شود افرادی که دیابت نوع دوم دارند احساس آسودگی بهتری کنند، تنگی رگ‌های خونی‌شان کاهش یابد، فشارخون کمتری را به‌ویژه به هنگام خواب داشته باشند و فشار کمتری را به قلب تنها پس از چهار ساعت تجربه کنند.
به گفته محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا آجیل می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد اما هشدار می‌دهند که آن‌ها نباید به‌عنوان درمان اضطراب روزانه مصرف شوند.
اگرچه آجیل‌ها چربی بالایی دارند اما حاوی چربی‌های خوب، فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان هستند بنابراین با قبول اینکه افراد مبتلابه دیابت با بیماری قلبی مواجه هستند آجیل می‌تواند مؤلفه مهمی در رژیم غذایی سالم برای قلب این دسته از افراد است.
داده‌های حاصل از آزمایش‌های محققان نشان داد که پسته فعالیت عصب واگ را که بخش مهمی در سیستم عصبی پاراسمپاتیک است و به دلیل دیابت آسیب می‌بیند افزایش داد. به گفته محققان در صورت ادامه مصرف پسته در طولانی‌مدت، بهبودهای حاصل‌شده در فشارخون زمان خواب، واکنش عروق به اضطراب و کنترل فشار قلب می‌توان امیدوار بود که ریسک بیماری قلبی در این گروه کاهش یابد.
کد N560929

وبگردی