آفتاب

تلاش اف.بی.آی برای افزایش اختیارات خود در زمینه جاسوسی

تلاش اف.بی.آی برای افزایش اختیارات خود در زمینه جاسوسی

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در نظر دارد تا با افزایش اختیارات خود اقدام به جاسوسی از کاربران داخلی و خارجی اینترنت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، در اقدامی که ناظران از آن به عنوان "غصب اختیارات غیرقانونی" یاد می‌کنند، اف.بی.آی تلاش دارد تا دستور العمل‌های ناظر بر جاسوسی آمریکا را بازنویسی کند که طبق آن دولت می‌تواند رایانه‌های مردم آمریکا و سایر افراد در خارج از این کشور را هک کند.

این سرویس امنیتی آمریکا در نظر دارد تا چهارمین اصلاحیه قانون اساسی را ارائه کند که طبق آن باید از شهروندان آمریکایی در برابر جستجوهای غیرقانونی و حمله ناگهانی حمایت شود. وزارت دادگستری آمریکا در پنجم نوامبر این مساله را در کمیته رایزنی احکام کیفری به بحث می‌گذارد.

یک کارشناسان آمریکایی در امور قوانین سایبری می‌گوید: این اقدام در راستای افزایش اختیارات اف‌بی‌آی در زمینه عملیاتی، گامی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. کسب این اختیارات در شرایطی که نگرانی‌ها از برنامه‌های جاسوسی آمریکا افزایش یافته است، اقدامی خطرناک است چرا که قابلیت‌های جاسوسی و نظارت این نهاد را افزایش می‌دهد.

پس از افشای برنامه‌های جاسوسی آمریکا از سوی ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، اختیارات نهادهای امنیتی از جمله اف.بی.آی تا حد زیادی کاسته شد و این نهاد هم‌اکنون به هک رایانه‌های داخلی محدود شده است و باید برای برنامه‌های خارجی خود از دادگاه مجوز بگیرد.

انتهای پیام

کد N560847

وبگردی