آفتاب
امام جمعه رشت عنوان کرد:

امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف آزادی در جامعه نیست

امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف آزادی در جامعه نیست

جاسوسان انگلیسی و وابستگان به غرب حادثه اسیدپاشی در اصفهان را به وجود آوردند تا جایگاه اسلام را تشویش کنند.

امام جمعه رشت گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف آزادی و عدالت در جامعه و حقوق مردم نیست

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی به طرحی که اکنون در مجلس شورای اسلامی به عنوان حدود و شرایط امر به معروف و نهی از منکر است، اشاره کرد و افزود: برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی در این زمینه طوفان بپا کردند.

خطیب جمعه رشت ادامه داد: برخی از خودی‌های ناآگاه تحت تاثیر رسانه‌های خارجی طعنه‌هایی به موضوع امر به معروف زدند.

وی تصریح کرد: مسئولان آگاه کشور از قوه قضائیه و نمایندگان مجلس و بسیاری از افراد متعهد و ائمه جمعه درباره امر به معروف و نهی از منکر سخنانی بیان کردند.

قربانی به راهپیمایی امروز پس از اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: مردم برای حمایت از امر به معروف و نهی از منکر راهپیمایی می‌کنند.

وی با اشاره به معنای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: معروف آن چیزی است که عقل و نقل بر نیکی و خوبی آن حکم کند.

امام جمعه رشت صداقت را مورد تایید عقل و شرع دانست و افزود: عقل کم‌فروشی را منکر، بد و زشت می‌داند و عقل و نقل بر نادرستی مردم‌آزاری، خیانت، فساد اخلاقی و بی‌بندوباری حکم می‌کند.

وی اضافه کرد: آنچه که از نظر دین پسندیده و شناخته شده است اسلام به مسلمانان دستور می‌دهد آنها را در جامعه زنده نگاه‌ دارند و اگر کسی خلاف آن عمل کند باید امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

قربانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف آزادی و عدالت در جامعه و حقوق مردم نیست بلکه آنچه عقل و شرع بر آن تاکید دارند طبق دستور اسلام انجام شود.

وی اسیدپاشی را خلاف امر به معروف خواند و اظهار کرد: جاسوسان انگلیسی و وابستگان به غرب حادثه اسیدپاشی در اصفهان را به وجود آوردند تا جایگاه اسلام را تشویش کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به عزاداری حسینی تصریح کرد: عزاداری حسینی با خرافه و رفتارهای نامعقول آلوده نشود و در این مراسم‌ قمه‌زنی نداریم و امام حسین (ع) این حرکت را جایز نمی‌داند.

وی با بیان اینکه عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که خدا و پیامبر(ص) آن را می‌پسندند، گفت: در عزاداری امام حسین (ع) زمان نماز فدای عزاداری نشود و عزاداران در ایام عاشورا با الگوگیری از امام حسین (ع) نماز را اول وقت اقامه کنند.

قربانی به 13 آبان اشاره کرد و گفت: 13 آبان روز عاشورا و روز ملی مبارزه با استکبار و روز تبعید امام راحل و به شهادت رساندن دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است و در این روز به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: آیت‌الله مهدوی‌کنی و حجت‌الاسلام رحمت‌الله قائمی دو نفر از دوستان بنده بودند که به خدا پیوستند و رحلت ایشان برای ما سخت بود.

گفتنی است، در پایان مراسم نماز جمعه نمازگزاران به حمایت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر راهپیمایی کردند.

 

 

 

کد N560808

وبگردی