آفتاب
کارشناس مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

مسئولان هیئت‌های مذهبی مانع وارد شدن خرافات به عزاداری‌ها شوند

مسئولان هیئت‌های مذهبی مانع وارد شدن خرافات به عزاداری‌ها شوند

کارشناس مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه از مسئولان هیئت‌های عزاداری خواست تا از وارد شدن خرافات به عزاداری‌های محرم جلوگیری کنند.

قباد رده در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کرمانشاه، هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را به بیان صریح خودشان حفظ اسلام ناب محمدی(ص) و اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و گفت: عزاداری‌های این ایام در صورتی می‌توانند کارکردهای لازم را داشته باشند که به بیان این مسائل بپردازند.

وی با بیان اینکه با استفاده صحیح از نوحه‌ها و اشعار مستند می‌توان به تبیین واقعه عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا پرداخت، افزود: در صورتی که شرایطی فراهم شود تا برنامه‌های مذهبی این ایام در راستای تبیین اهداف امام حسین(ع) در عاشورا باشد، می‌توان در نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در این زمان اثرگذار بود.

رده با اشاره به اینکه دهه اول محرم تنها ایامی است که بدون هیچ نوع تبلیغاتی شاهد حضور پرشور اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان در هیئت‌های عزاداری هستیم، افزود: با استفاده درست از این ظرفیت‌ها می‌توان در راستای شناساندن فرهنگ عاشورا گام برداشت.

کارشناس مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه وارد کردن بدعت‌ها در عزاداری‌های این ایام می‌تواند آسیب‌زا باشد، از مسئولان هیئت‌های عزاداری خواست تلاش کنند تا از وارد کردن خرافات به عزاداری‌های جلوگیری کنند.

رده همچنین از مداحان خواست تا با استفاده از نوحه‌ها، اشعار، متون و مقتل‌های صحیح به عزاداری‌های این ایام شور و شعور حسینی ببخشند، تا از این طریق شاهد برگزاری به دور از آسیب عزاداری‌های مربوط به امام حسین(ع) باشیم.

وی همچنین از مداحان، سخنرانان و دیگر اقشار مردم خواست از ورود پیدا کردن به دسته‌بندی‌های سیاسی خودداری کنند، چراکه این اقدام می‌تواند آسیب‌زا باشد.

انتهای پیام

کد N560803

وبگردی