آفتاب
صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

مردم ما نشان دادند تسلیم پذیر نیستند

مردم ما نشان دادند تسلیم پذیر نیستند

اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور اجرا شود، انتخابات مصون خواهد بود، ‌تحصیلات پسران و دختران افزایش می‌یابد، حواس‌پرتی حل می‌شود و امنیت بالا می‌رود، حال عده‌ای جنایت می‌کنند و عده‌ای نمی‌دادند و فضاسازی می‌کنند تا این قانون را مخدوش کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی انتظار دارند عاملان جنایت اسیدپاشی شناسایی شوند، تاكید كرد: حادثه اسیدپاشی یک توطئه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به همزمانی روز سیزدهم آبان و حادثه عاشورا گفت: آمریکا پرونده بسیار ننگینی برای خود نسب به همه ملت‌ها تشکیل داده که برای ایران نیز همینطور است.

وی با اشاره به جنایت‌ها و دخالت‌های آمریکا در کودتای 28 مرداد، 15 خرداد و لایحه کاپیتالاسیون اظهار داشت: امام (ره) در خصوص این لایحه سخنرانی غرایی داشتند و افشاگری کردند که پس از آن و در 13 آبان شاهد تعرض به بیت ایشان بودیم و امام را دستگیر کرده و به تبعید فرستادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در سال 57، شاهد کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان بودیم که از جنایت‌های آمریکاست و 15 خرداد که خوش‌رقصی شاه برای آمریکا بود و کشتار 17 شهریور هم در پرونده آمریکا ثبت شده است و پس از انقلاب نیز شاهد جنگ و نا‌آرامی‌هایی بودیم که آمریکا در آنها دست داشت و در هشت سال دفاع مقدس هم هواپیما و هم سکوی‌های نفتی ما را زدند و به کمک نظامی، اطلاعاتی و شیمیایی به رژیم صدام پرداختند و در کودتای نوژه و سایر توطئه‌ها علیه نظام اقدام کردند.

صدیقی در ادامه به تسخیر سفارت آمریکا از سوی دانشجویان پیروی خط امام اشاره کرد و افزود: سفارت آمریکا کانون جاسوسی و توطئه بود که دانشجویان ما آنجا را اشغال کردند. انقلاب ما، انقلابی اسلامی، انقلابی فرهنگی، انقلابی فقاهتی و انقلاب امام و امت بود که تا آن زمان فکر می‌شد این قیام، قیام علیه استبداد داخلی است و وقتی آنجا تسخیر شد حضرت امام گفتند این انقلاب دوم بود و از آنجا مبارزه با استکبار کلید خورد.

مشاور رئیس قوه قضاییه بابیان اینکه سیزده آبان نشان می دهد که ما مکتبی بوده و هستیم، تصریح کرد: رویه ما دشمن‌شناسی وهوشیاری در مقابل آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله تاسف‌بار اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: اصل این عمل، عملی خلاف وجدان، ‌خلاف اخلاق، خلاف شرع و قانون و یک منکر بزرگ و امری زشت و نفرت‌بار بود و مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی انتظار دارند عاملان این جنایت شناسایی شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حادثه اسیدپاشی یک توطئه بود، یادآور شد: در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریات دین است، مدت‌ها معطل شده و عده‌ای جسور شده‌اند و به مقدسات توهین کرده‌اند و برای مخدوش کردن آن این جنایت را انجام دادند.

صدیقی اضافه کرد: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور اجرا شود، انتخابات مصون خواهد بود، ‌تحصیلات پسران و دختران افزایش می‌یابد، حواس‌پرتی حل می‌شود و امنیت بالا می‌رود، حال عده‌ای جنایت می‌کنند و عده‌ای نمی‌دادند و فضاسازی می‌کنند تا این قانون را مخدوش کنند و می‌گویند امر به معروف و نهی از منکر امنیت عمومی را مخدوش می‌کند دریغا و اسفا به چنین نظریاتی که من نمی‌دانم اینها غافلند یا تحریک شده‌اند یا وابسته.

وی تاکید کرد: امیدوارم عاملان این جنایت کشف شوند و درخور عملشان هم مجازات صورت گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به پیروزی اخیر ارتش عراق جوف‌الصخره با هدایت بعضی از مفاخر جبهه‌ای کشورمان عنوان کرد: تکفیری‌ها در این منطقه هر جنایتی را که می‌خواستند می‌کردند و برای نجف و کربلا مسئله‌سازی می‌کردند و این منطقه توسط ارتش عراق و نیروی‌های مردمی و بدون کمک ائتلاف آزاد شد.

صدیقی، مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی را فردی مقبول، انقلابی رفته، عالم و آگاه دانست و بیان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی فردی ذوب‌شده در ولایت بود و اصلی‌ترین ارزش را ولایتمداری می‌دانست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته نیز حرکت و قیام امام حسین(ع) را حرکتی دفاعی از هویت خود و هم حرکتی تهاجمی برشمرد و گفت: حضرت امام(ره) هم از امام حسین(ع) آموختند و اینکه مردم هم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که با خدا معامله می‌کنند و در فتنه‌های 78 و 88 مقاومت کردند و کوتاه نمی‌آیند به همین مسئله است و مردم امروز در مسائل هسته‌ای نه تسلیم‌پذیرند و نه پای گریز دارند.

 

کد N560747

وبگردی