آفتاب

گفت‌وگوی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

گفت‌وگوی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

مقامات ارشد سازمان‌های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه ضمن دیدار با یکدیگر درباره ایران و تهدیدات داعش گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نوشته روزنامه اورشلیم پست، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور آمریکا و یوسی کوهن، مشاور امنیتی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در کاخ سفید در قالب نشست گروه مشورتی آمریکا – اسراییل که هر 6 ماه یک بار برگزار می‌شود، با یکدیگر ملاقات کردند.

به گفته مقامات کاخ سفید دو طرف در این دیدار درباره تلاش‌های دیپلماتیک گروه 1+5 و اتحادیه اروپا برای دستیابی به راه‌حلی جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: هیات‌های آمریکا و اسراییل بر لزوم ادامه همکاری‌های‌شان همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای تاکید کردند. دو طرف هم‌چنین درباره تهدیدات نیروهای داعش علیه منطقه از جمله اسراییل و تلاش‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در ائتلاف مقابله با داعش رایزنی کردند.

میهان هم‌چنین درباره جزییات این گفت‌وگوها اظهار کرد: هیات آمریکایی در این جلسه بر تعهد آمریکا نسبت به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است.

انتهای پیام

کد N560604

وبگردی