آفتاب
رییس پژوهشکده:

اتاق تمیز پژوهشکده بوعلی تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود

اتاق تمیز پژوهشکده بوعلی تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود

رئیس پژوهشکده بوعلی با اشاره به راه‌اندازی شش اتاق تمیز توسط وزارت بهداشت در مراکز تحقیقاتی کشور اظهار کرد: اتاق تمیز پژوهشکده تا پایان امسال و یا سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، دکتر رمضانی در بازدید خبرنگاران از پژوهشکده بوعلی پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر افزود: این اتاق تمیز به عنوان آزمایشگاهی برای تولید داروهای بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که با بودجه‌ای حدود 10 میلیارد تومان به مساحت 200 متر تجهیز می‌شود.

وی درباره فعالیت‌های پژوهشکده بوعلی گفت: این پژوهشکده با 33 عضو هیات علمی و 140 دانشجوی دوره تخصصی فعالیت خود را ادامه می‌دهد؛ علاوه بر این تعداد زیادی از دانشجویان دوره عمومی پزشکی، دندانپزشکی و… نیز در این پژوهشکده فعالیت تحقیقاتی دارند.

رمضانی با بیان این که از پنج سال پیش تا سال 92، 150 مقاله ISI در این مرکز منتشر شده است، گفت: علاوه بر این، 650 مقاله نیز در مجلات داخلی انتشار یافته است؛ در مجموع پژوهشکده بوعلی 1800 مقاله طی پنج سال منتشر کرده است.

رییس پژوهشکده بوعلی اضافه کرد: همچنین این پژوهشکده 15 ثبت اختراع با تائید علمی داشته و هشت محصول دارویی روانه بازار کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مراکز رشد فناوری در این پژوهشکده خاطرنشان کرد: چهار محصولی که از این مرکز در بازار به تولید انبوه رسید، مرتبط با فعالیت‌های مراکز رشد ما بوده است.

رمضانی از کسب 10 رتبه برتر در جشنواره رازی طی 10 سال گذشته توسط پژوهشکده بوعلی خبر داد وگفت: این پژوهشکده علاوه بر فعالیت در حوزه پژوهش به دنبال تکمیل و تجهیز بخشی با عنوان اتاق تمیز است که قرار است در آن داروهای بیولوژیک تولید شود.

رئیس پژوهشکده بوعلی افزود: در حال حاضر داروهای بیولوژیک وارداتی بسیار گران بوده و اتاق تمیز می‌تواند به شکلی نیمه صنعتی تحت اجاره تولیدکنندگان قرار گیرد؛ این اتاق می‌تواند برای تمام مراکز تحقیقاتی و پزشکی در شمال شرق کشور مورد استفاده قرار گیرد و هیچ محدودیتی برای خدمات‌رسانی به دانشگاه‌ها نخواهد داشت.

وی همچنین از ادامه عملیات احداث واحد تولید نیمه صنعتی محصولات دارویی خبر داد و گفت: این واحد نیز قرار است تولید انبوه در حوزه دارو داشته باشد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت دو مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این پژوهشکده اظهار کرد: یکی از این مراکز به تولید فرآورده‌های دارویی می‌پردازد و مرکز دیگر نیز با عنوان مرکز رشد فناوری سلامت در ارتباط با IT و تولید نرم‌افزارهای پزشکی و نیز تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند.

رئیس پژوهشکده بوعلی ادامه داد: حداقل 11 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فرآورده‌های دارویی پژوهشکده در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به محصولات تولید شده در این پژوهشکده بیان کرد: نانوداروی سینادوکسوزوم با خاصیت ضد سرطانی، داروی کورکومین با خاصیت پیشگیری کننده از سرطان و سیناآمفولیش با خاصیت ضد قارچ که نمونه‌ای از آن در دنیا وجود ندارد، در این مرکز تولید شده است.

انتهای پیام

کد N560565

وبگردی