آفتاب

یک کارشناس مسائل سیاسی: حیات سیاسی آمریکا وابسته به گروهک‌های تروریستی است

یک کارشناس مسائل سیاسی: حیات سیاسی آمریکا وابسته به گروهک‌های تروریستی است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: حیات سیاسی آمریکا وابسته به گروهک‌های تروریستی است و با نابودی این گروهک‌ها آمریکا از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، رستم قنبرلو در گردهمایی سیاسی سپاه ناحیه بویین‌زهرا، ائتلاف ضد داعش را ائتلافی دروغین دانست و اظهار کرد: این ائتلاف به معنای قدرت‌نمایی استکبار نیست بلکه اوج استیصال استکبار را می‌رساند.

او با بیان این که این ائتلاف دروغین هدفی جزء برادرکشی در عراق ندارد و هدف نهایی آن تجزیه عراق و سوریه است، افزود: آمریکا در اهداف کلان خود به دنبال تجزیه کشورهای بزرگ اسلامی است چون از قدرت این کشورها با خبر است و آن را خطری بزرگ برای خود می‌داند.

قنبرلو تصریح کرد: آمریکا امروز می‌بیند که نقشش در منطقه به شدت رو به افول است و در معادلات منطقه جایی ندارد و اگر این‌گونه پیش رود امید کشورهایی مثل عربستان و قطر از آمریکا قطع می‌شود و به سمت ایران متمایل می‌شوند که به اعتراف آمریکایی‌ها قدرت ایران بعد از جنگ 33 روزه، در منطقه افزایش یافته است.

وی تمام تلاش آمریکا از علم کردن ائتلاف ضد داعش را کاهش نفوذ ایران در منطقه دانست و گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که داعش به دست نیروهای انقلابی جمهوری اسلامی به هلاکت خواهد رسید و پرونده‌اش بسته خواهد شد لذا با ائتلاف دروغین ضد داعش خود سعی دارند در این کار بزرگ جمهوری اسلامی، خود را شریک بدانند.

این کارشناس مسائل سیاسی نتیجه ظهور داعش در منطقه را، تشکیل بسیج مردمی در عراق و سوریه دانست و افزود: دلیل دیگر حضور آمریکا در منطقه تشکیل همین بسیج مردمی است که اگر به طور کامل شکل بگیرد آمریکایی‌ها باید بساط خود را از منطقه جمع کنند و دیگر قدرت عرض اندام در خاورمیانه را نخواهند داشت.

قنبرلو ادامه داد: آمریکایی‌ها با بحران زنده‌اند و همیشه باید یک بحرانی را در منطقه ایجاد کنند به همین جهت هدف غرب از جنگ با داعش دقیقا حفظ این گروهک تروریستی است چون با نابودی این گروهک‌ها حیات‌شان به خطر می‌افتد.

او با اشاره به ادعای دروغین آمریکایی‌ها در حقوق بشر، انتخابات سوریه را نمونه کامل دموکراسی و حقوق بشر دانست و اضافه کرد: انتخابات سوریه تودهنی محکمی بر ادعای حقوق بشر غربی‌ها بود و نشان داد که ادعای حقوق بشر غربی فقط در حرف است.

انتهای پیام

کد N560541

وبگردی