آفتاب

آرن داودی: دانشگاه آزاد تیم خوبی بسته است/خدا خدا می‌کردم در اینچئون باشم

آرن داودی: دانشگاه آزاد تیم خوبی بسته است/خدا خدا می‌کردم در اینچئون باشم

گارد راس ملی‌پوش ایران با اشاره به آمادگی‌اش برای حضور در لیگ برتر بسکتبال ایران ابراز امیدواری کرد در این فصل در باشگاه دانشگاه آزاد به آرامشی که در سال‌های گذشته از دست داده بود برسد.

آرن داودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سلامتی‌اش صحبت کرد و گفت: هم‌اکنون مشغول فیزیوتراپی هستم و با توجه به اینکه لیگ به تعویق افتاد با نظر پزشکم تصمیم گرفتم فعلا تمرین‌های بسکتبالم را شروع نکنم و به پایم برسم. قرار بود وارد تمرین‌ها بشوم اما با توجه به این فرصت فکر کردم اگر آمادگی بیشتری کسب کنم لیگ را بهتر آغاز خواهم کرد و بر همین اساس تصمیم گرفتم تا 10 روز آینده فعلا فیزیوتراپی داشته باشم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت آرن داودی پس از دو فصل نامناسب در تیم زنجان در دانشگاه آزاد به آرامش خواهد رسید تصریح کرد: بله در دو، سه سال گذشته شرایط نامناسب بود و امیدوارم امسال که به دانشگاه آمدم این تیم همانند سال‌های گذشته ثبات و نظم همیشگی‌اش را داشته باشد و من هم بتوانم با همه توان در خدمت تیم باشم تا نتیجه شایسته برای این تیم تهرانی کسب کنیم. تیم خوبی داریم.بازیکنان جوان و جنگنده‌ای در ترکیب حضور دارند و با مدیریت و کادر فنی خوب مطمئنا با قدرت وارد رقابت‌ها خواهیم شد.

او افزود: امیدوارم من نیز با سلامتی کامل کارم را در دانشگاه آغاز کنم و پس از دو، سه سال سختی کشیدن سال آرامی پشت سر بگذارم. دانشگاه در این فصل تیم مناسبی بسته و مطمئنا زیر نظر آقای شاهین طبع شاهد نمایشی خوب از ما خواهید بود.

بسکتبالیست اصفهانی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه بازیکن باتجربه دانشگاه شناخته می‌شود فشار بیشتری روی او نخواهد بود بیان کرد: نه خدا را شکر ما در تیم‌مان بازیکنانی باپتانسیل و خوب داریم که به تیم کمک می‌کنند. از طرف دیگر تا شروع لیگ حرفه‌ای که فشار کار بالا می‌رود فرصت دارند تا آماده شوند. ما در پست یک رسول مظفری و حامد حسین‌زاده را داریم که خیلی خوب می‌توانند به تیم کمک کنند و مطمئنا چه من باشم و چه نباشم، تیم انسجام خود را حفظ می‌کند. حتی جواد داوری نیز به عنوان یک بازیکن باتجربه در تیم حضور دارد و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

داودی در پاسخ به این سوال که برگزاری لیگ به صورت ملی و حرفه‌ای را چطور می‌بیند بیان کرد: از یک طرف خوب است چرا که جوان‌ها بیشتر وارد میدان می‌شوند و فرصت رشد به دست می‌آورند اما از یک طرف بد است چون پیشرفت لیگ ما وابستگی زیادی به حضور بازیکنان خارجی دارد و هرچه بازیکنان خارجی خوب وارد لیگ شوند بسکتبال ما رشد خواهد کرد. زمانی که لیگ حرفه‌ای شروع می‌شود، کار باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان خارجی خوب سخت خواهد بود و این مسئله می‌تواند نکته منفی باشد. به هر حال امیدوارم باشگاه‌ها با یک سرمایه‌گذاری و مدیریت خوب بتوانند بازیکنان خارجی را زودتر جذب کنند و از آن‌ها استفاده کنند که البته فکر می‌کنم این اتفاق نیفتد.

گارد راس تیم ملی ایران که به دلیل مصدومیت جام جهانی و بازی‌های آسیایی را از دست داد در پاسخ به این سوال که آیا در جریان بازی‌های آسیایی جای خودش را در ترکیب تیم ملی خالی می‌دید یا نه بیان کرد: صددرصد همین طور بود. بخصوص در دیدار برابر قزاقستان خدا خدا می‌کردم که کاش آنجا بودم. بازیکنانی که به جای من در تیم بودند یعنی سجاد مشایخی و فرید اصلانی جوان‌های جنگنده و اینده‌دار هستند اما من چون تجربه آن شرایط و سیستم مسابقه را در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2013 برابر چین تایپه داشتم، می‌توانستم به تیم کمک کنم.

داودی ادامه داد: در آن مسابقه زمانی که من وارد زمین شدم، سعی کردم با دفاع قدرتمند برابر حریف ایستادگی کنم و با کمک دیگر بازیکنان نتیجه را در همان کوارتر دوم تغییر دادیم. فرید و سجاد چند برابر من جنگنده‌تر بودند اما شاید تجربه من می‌توانست در بازی‌های اسیایی به تیم کمک کند و نمی‌گذاشتیم کار به آنجا برسد. به هر حال بازی‌ها تمام شده و در دوره‌های بعد اگر بودیم و می‌توانستیم کمک کنیم در خدمت تیم ملی خواهیم بود.

او در پاسخ به این سوال که به نظرش دلیل اصلی عدم قهرمانی تیم ملی در بازی‌های آسیایی چه بود گفت: فکر کنم بچه‌ها از نظر روانی بعد از جام جهانی واقعا خسته بودند و این موضوع روی‌شان تاثیر زیادی گذاشته بود. به هر حال نتیجه راضی کننده نیست اما نمی‌توان انکار کرد که بچه‌ها نجنگیدند و خوب نبودند. مطمئن باشید اگر چند بار دیگر با کره بازی کنیم آن‌ها نمی‌توانند برابر ما برنده شوند یا قزاقستان دیگر نمی‌تواند آن طور ما را اذیت کند.

داودی همچنین بیان کرد: شاید کاری که قزاقستان در دیدار برابر ما انجام داد، این تفکر را در کره‌ای‌ها ایجاد کرد که می‌توان ایران را شکست داد و آن‌ها با همین تفکر برنده شدند. با این حال تاکید من این است که بسکتبال ما در جام جهانی نمایش بسیار خوبی داشت و ثابت کرد که اگر امکانات خوبی داشته باشیم و سرمایه‌گذاری در بسکتبال بیشتر شود می‌توانیم به قدرت‌های اول جهان برسیم. ما فرانسه و صربستانی را در جام جهانی آزار دادیم که روی سکوی جام جهانی رفتند.

انتهای پیام

کد N560487

وبگردی