آفتاب

استحکام‌سازی بناهای تاریخی در ایلام

استحکام‌سازی بناهای تاریخی در ایلام

بناهای تاریخی استان ایلام در برابر بارندگی‌های فصل زمستان استحکام سازی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، درباره حفاظت از بناهای تاریخی با توجه به بارندگی‌های اخیر در این استان بیان کرد: متأسفانه برای حفاظت از تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم، اما بناهایی که در داخل استان قرار گرفته‌اند استحکام‌سازی شده‌اند و پیش از شروع فصل پاییز بدنه دیواره‌ها و بخش پشت‌بام آن مرمت شده‌اند. هیچ بنای سرپایی را در استان نداریم که پشت بام آن تعمیر نشده باشد.

عبدالمالک شنبه‌زاده ادامه داد: امسال قبل از شروع بارندگی، قلعه میرغلام هاشمی و قلعه جهانگیرآباد در شهرستان دره‌شهر و قلعه والی در شهر ایلام مرمت شده‌اند. خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، مگر اینکه یک اتفاق غیر مترقبه مانند زلزله و سیل رخ دهد.

او همچنین در رابطه با امکانات فراهم شده برای گردشگرانی که فصل زمستان را برای سفر به این استان انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: هر چند مکان‌های اقامتی این استان کم است، اما احساس می‌کنیم وجود هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و خانه‌های استجاری موجود جوابگوی مسافرانی که فصل زمستان را برای سفر به این استان انتخاب می‌کنند، باشد.

این مدیر تصریح کرد: آژانس‌های مسافرتی هم آمادگی برگزاری تورهای لازم و معرفی مناطق جذاب استان در فصل زمستان را دارند.

شنبه‌زاده با اشاره به اینکه آب و هوای استان‌های شمالی ایلام با استان‌های جنوبی این استان تفاوت دارد، بیان کرد:‌ در حال حاضر در شهرستان‌هایی مانند دهلران و مهران آب و هوای نسبتا بهاری و مطبوع و شهرستان‌های چرداول، ایوان و سیروان آب و هوای زمستانی به خود گرفته‌اند و مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند، می‌توانند این بخش‌هارا برای گردشگری انتخاب کنند.

انتهای پیام

کد N560456

وبگردی