آفتاب
یک فعال دانشجویی:

تحمل تبعات پرونده بورسیه‌های غیرقانونی ارزش مشخص شدن تخلفات را داشت

تحمل تبعات پرونده بورسیه‌های غیرقانونی ارزش مشخص شدن تخلفات را داشت

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: با این‌که جامعه دانشگاهی تبعاتی از قبیل نداشتن وزیر پس از دو سال را در پی بیان بورسیه‌های غیرقانونی تحمل می‌کنند، اما ارزش مشخص شدن تخلفات و مسئولان متخلف را داشت.

داراب بازیار عبدالسلیمانلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: جامعه می‌خواست تا در ارتباط با پرونده‌های بورسیه‌های غیرقانونی شفاف‌سازی شود و اگر فردی در این تخلف دخیل است، معرفی شود. این کار از مهم‌ترین وظایف و ضروریات برای وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری به حساب می‌آید.

وی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به دکتر نیلی، گفت: مشخص است که طرح چنین مساله‌ای تبعاتی را نیز به همراه خواهد داشت. امروز شاهدیم که برای بار چندم وزیر معرفی شده رییس‌جمهور از مجلس شورای اسلامی رای نمی‌آورد. در واقع اکثر حرف‌های مخالفان مجلس هم حول و حوش بورسیه‌های غیرقانونی می‌چرخید.

این فعال دانشجویی در ادامه تصریح کرد: وقتی بحث بورسیه‌ها و رانت‌های علمی مطرح می‌شود و مردم آگاهی درباره این تخلفات به دست می‌آورند ، حساسیت‌شان بالا می‌رود و به حتم می‌خواهند که وزارتخانه علوم آن را بررسی کند. انتظار داشتند تا متخلفین شناسایی و با آنها برخورد شود.

وی افزود: قطعا با اعلام این سوء استفاده‌ها و رانت‌های علمی در آینده منتظر برخوردهای جدی‌تر و قانونی هستیم. وزارتخانه علوم هم باید قوانینی را تصویب کند در آینده مجددا شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر ضرورت وجود آرامش در جامعه دانشگاهی، خاطرنشان کرد: با این‌که طرح این موضوع تبعاتی برای جامعه دانشگاهی به همراه داشت، اما بررسی و بیانیه اخیر وزارت علوم نشان می‌دهد که ارزشمند بود اما باید یادمان باشد که جامعه دانشگاهی به آرامش نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N560447

وبگردی