آفتاب

آخرین فریاد نسل منقرض را ببینید!

آخرین فریاد نسل منقرض را ببینید!

نابودی تدریجی فرهنگ شفاهی اقوام ایرانی سوژه‌ی نقاشی‌های یک هنرمند شده است.

محمدجواد صیادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی برپایی نمایشگاه «آخرین فریاد نسل منقرض» اظهار کرد: هفت تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم به‌نمایش گذاشته می‌شود که سبک خاصی ندارند و بیشتر فیگوراتیو هستند.
او ادامه داد: این نقاشی‌ها اشاره و هشداری نسبت به نابودی تدریجی فرهنگ شفاهی اقوام ایرانی است. در دو سه سالی که مطالعاتم را روی موسیقی نواحی و خنیاگران بخش‌هایی از ایران متمرکز کرده بودم، این نقاشی‌ها را به‌صورت پراکنده کشیدم و حالا در یک نمایشگاه آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارم.
این هنرمند همچنین گفت: فرهنگ شفاهی ایران شامل موسیقی، آداب و رسوم، معماری و لباس نواحی مختلف این سرزمین است، اما تمرکز من بیشتر روی خنیاگرانی بود که در دوره‌ای کار می‌کردند و علاوه بر هنری که در شاعری و نواختن ساز داشتند، در امور دینی نیز اطلاعاتی داشتند.
صیادیان افزود: بخشی از تابلوهای این نمایشگاه به کُردها و بخش دیگر به هنرمندان شمال خراسان و شهرستان تربت‌ جام مربوط است. من برای پرداختن به این موضوع بیشتر تحت تأثیر نوشته‌ها و سخنان محمدرضا درویشی (پژوهشگر موسیقی) بودم.
نمایشگاه «آخرین فریاد نسل منقرض» از 16 تا 27 آبان‌ماه از ساعت 11 تا 21 در گالری شهر کتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان دربندی (مقصود بیک)، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره 32 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

انتهای پیام
کد N560380

وبگردی