آفتاب

تاکید وزارت ارشاد بر شناسایی استعدادهای قرآنی در استان‌ها

تاکید وزارت ارشاد بر شناسایی استعدادهای قرآنی در استان‌ها

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم شناسایی استعدادهای قرآنی در استان‌ها تأکید کرد و گفت: لازم است مؤسسات قرآنی در طراحی برنامه‌ها و برنامه‌ریزی به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، علی‌اصغر امیرنیا در نشست فعالان قرآنی لرستان با معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در خرم‌آباد، ادامه کرد: استان لرستان ظرفیت‌ خوبی از نظر دینی و قرآنی دارد و در زمینه فرهنگی و هنری نیز از توان بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که لرستان مهد پرورش بزرگ مردانی همچون شهیدی و آیت‌الله‌العظمی بروجردی و بسیاری دیگر از بزرگان بوده است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تهدیدات در حیطه فعالیت‌های قرآنی مؤسسات قرآنی بحث مالی است که با وجود این‌که مشکلات مالی می‌تواند فعالیت مؤسسات قرآنی را با مشکل مواجه کند اما از همین تهدید نیز می‌توان به‌عنوان یک فرصت استفاده کرد.

امیرنیا ادامه داد: در نظر داریم اقداماتی در راستای ساماندهی نمایشگاه‌های قرآنی، برپایی جشن‌های رمضان با همکاری ادارات ارشاد استان‌ها و مؤسسات قرآنی برگزار کنیم.

وی با بیان این‌که ما در وزارت ارشاد خود را جدای از ادارات ارشاد و مؤسسات قرآنی نمی‌دانیم، گفت: در تلاش هستیم یک عدالت نسبی را بین استان‌ها داشته باشیم؛ لذا برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های قرآنی و هفته‌های قرآنی را بین استان‌ها تقسیم می‌کنیم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بر لزوم شناسایی استعدادهای قرآنی در استان‌ها تأکید کرد و افزود: وزارت ارشاد برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی بودجه لازم را در اختیار مؤسسات قرآنی قرار می‌دهد.

وی گفت: به مؤسسات قرآنی که مجوز فعالیت می‌دهیم باید کار ارزشی از آن‌ها بخواهیم چون مؤسسات قرآنی ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی دارند.

امیرنیا در پایان خطاب به مدیران مؤسسات قرآنی گفت: نگاه شما نباید صرفاً به اعتبارات وزارت ارشاد باشد بلکه شما باید از خیران و کمک‌های سایر ادارات نیز استفاده کنید.

انتهای پیام

کد N560342

وبگردی