آفتاب

عفو بین‌الملل: شبه نظامیان لیبی مرتکب جنایات جنگی شده‌اند

عفو بین‌الملل: شبه نظامیان لیبی مرتکب جنایات جنگی شده‌اند

عفو بین‌الملل امروز (پنجشنبه) گفت: نیروهای شورشی و حامیان دولت لیبی مرتکب جنایات جنگی از جمله شکنجه زندانیان و همچنین هدف گرفتن غیرنظامیان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، عفو بین‌الملل گفت: شبه نظامیان در غرب لیبی بی‌اعتنایی شدید به تلفات غیرنظامی را نشان دادند و آن‌ها به پرتاب کورکورانه آتش‌های توپخانه‌ای به مناطق غیرنظامی پرجمعیت و تخریب خانه‌ها و بیمارستان‌ها متهم هستند.

معاون رئیس برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل گفت: در لیبی امروز حکومت قانون وجود ندارد و هر کسی که اسلحه به دست دارد حکومت می‌کند گروه‌های مسلح و شبه نظامیان افسار گسیخته شده‌ و حملات کورکورانه به مناطق غیرنظامی صورت می‌دهند و مرتکب نقض‌های گسترده از جمله جنایات جنگی به همراه بخشودگی از مجازات شده‌اند.

انقلاب سال 2011 میلادی که باعث سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی شد و مقامات این کشور نتوانستند بر شبه نظامیان حاکم شده و شورش آن‌ها را سرکوب کنند.

سازمان ملل اوایل ماه جاری میلادی خواستار آتش‌بسی میان نیروهای تحت حمایت دولت و شبه نظامیان افراطی در بنغازی و غرب لیبی شد اما مبارزات همچنان ادامه دارد.

عفو بین‌الملل گفت: اعضای ائتلاف شبه نظامی فجر لیبی که در پایان اوت سال جاری میلادی طرابلس را تصرف کرده‌اند و گروه‌های حامی دولت در شهر زنتان به سمت مناطق غیرنظامی تیراندازی کرده و در آدم ربایی‌های تلافی جویانه دست دارند.

این مقام مذکور افزود: شبه نظامیان از هر دو طرف در این درگیری راکت‌های گراد و تسلیحات توپخانه‌ای به مناطق غیرنظامی پرجمعیت پرتاب کرده‌اند.

وی افزود: به خاطر عدم مجازات وضعیت حقوق بشر در لیبی سیر نزولی خود را ادامه داده و این در حالی است که جهان نیز چشم خود را بر این آشوب‌ها بسته است.

انتهای پیام

کد N560295

وبگردی