آفتاب

سفر امیر قطر به انگلیس و امضای توافقنامه همکاری

سفر امیر قطر به انگلیس و امضای توافقنامه همکاری

امیر قطر در سفر رسمی سه روزه خود به انگلیس با نخست وزیر این کشور در خصوص تحولات رخ داده در منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نشست خود با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در مقر نخست وزیری لندن در خصوص تحکیم روابط میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

در این نشست وزیران خارجه دو کشور نیز یادداشت تفاهمی را برای ایجاد کنگره وزارتی گفت‌وگو میان دو دولت امضا کردند.

امیر قطر همچنین در دیدار با الیزابت دوم، ملکه انگلیس در خصوص همکاری میان دو کشور و راه‌های تحکیم آن بحث وگفت‌وگو کرد.

در همین راستا تاجران و مسئولان انگلیس و قطر نیز در کنگره اقتصادی که درحاشیه این سفر برگزار شد به افزایش حجم مبادلات تجاری و تحکیم مشارکت‌های اقتصادی میان طرفین متعهد شدند.

رسانه‌های قطری اعلام کردند که بیشترین محوریت گفت‌وگوهای میان دوحه و لندن بر تحکیم روابط دو جانبه میان طرفین متمرکز است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که زمینه‌های مشارکت میان دو کشور متنوع بوده که مشارکت اقتصادی، انرژی و تحکیم منافع مشترک طرفین و همچنین همکاری در زمینه توسعه و پیشرفت سطح نظامی و سیاسی دو کشور را شامل می‌شود.

منابع قطری اعلام کردند که در این دیدار مسائل جهان که در راس آن مساله فلسطین، بحران سوریه و مبارزه با تروریسم قرار دارد بررسی شد.

منابع قطری تاکید کردند که حجم مبادلات تجاری میان قطر و انگلیس از سقف 10 میلیارد دلار در سال گذشته و بیشتر آن بر زمینه تبادل انرژی میان طرفین متمرکز است تا جایی که قطر تامین کننده اصلی گاز طبیعی انگلیس به شمار می‌رود.

سرمایه گذاری‌های قطر در انگلیس از سقف 40 میلیارد دلار گذشته است تا جایی که بازار قطر حدود 450 شرکت بریتانیایی را جذب خود کرده است.

در این دیدار طرفین همچنین بر تحکیم همکاری‌های امنیتی میان خود تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N559959

وبگردی