آفتاب
ظریف در دیدار قائم مقام دبیرکل سازمان ملل:

نمی توان در عراق با داعش مقابله و در سوریه آن را تقویت کرد

نمی توان در عراق با داعش مقابله و در سوریه آن را تقویت کرد

دکتر ظریف در دیدار با یان الیاسون، بر ضرورت همکاری و مشارکت همه کشورها بویژه در منطقه خلیج فارس برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاکید کرد و خواستار جدیت سازمان ملل و کشورهای غربی در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این که ایران خواستارثبات منطقه است تصریح کرد نمی توان در عراق با داعش مقابله و در سوریه این گروه تروریستی را تقویت کرد.  
ظریف
ظریف همچنین با حمایت از توافق اخیر در یمن افزود،  همه باید برای تقویت این توافقنامه و نه تضعیف آن عمل کنند.

الیاسون نیز در این دیدار نقش ایران را در حل و فصل مسائل منطقه ای برجسته خواند و بر تداوم رایزنی بین سازمان ملل و ایران تاکید کرد.  

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل با دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار کرد که دو طرف در این دیدار درباره موضوعات بین المللی و آخرین روند مذاکرات هسته ای ایران و ۱ + ۵ گفتگو کردند.

شمخانی در این دیدار با اشاره به انتظار دولت ها و ملت های جهان ازسازمان ملل به عنوان نهاد بی طرف و مرجع در رسیدگی فوری به بحران ها ومشکلات جهانی گفت: نتیجه نگرفتن درمحکومیت  اقدامات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به مردم  غزه باعث گستاخی بیشتر این رژیم و تکرار حملات خواهد شد.

شمخانی تاکید کرد نبود واکنش مناسب سازمان ملل در خصوص نقض حاکمیت ملی کشورها و ایجاد رویه های غیرقانونی موجب زیر سوال رفتن منشور سازمان ملل و شکل گیری جریانات خودسر و درنهایت گسترش تروریسم می شود.
کد N559930

وبگردی