آفتاب
رئیس مرکز تحقیقات مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد:

حرکت ایران به سمت خشکسالی/تشکیل اتاق فکر رفع بحران آب

حرکت ایران به سمت خشکسالی/تشکیل اتاق فکر رفع بحران آب

رئیس مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره‌وری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری هم‌اندیشی بحران کم آبی در روز 27 آبان ماه امسال گفت: تشکیل اتاق فکر به منظور هم اندیشی در زمینه رفع بحران کمبود آب و ارائه برنامه های راهبردی پیشنهادی به عنوان برنامه ششم توسعه از جمله برنامه‌های این هم اندیشی است.

به گزاش سرویس فناوری ایسنا دکتر ناصر شمس قارنه در نشست خبری با بیان اینکه خاور میانه خشک‌ترین منطقه دنیاست، افزود: ایران به سمت خشکسالی حرکت می‌کند و رودخانه زاینده رود و دریاچه ارومیه نیز دستخوش این تغییرات شده است و باید به صورت جدی به این مساله پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره وری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری هم اندیشی سیاستگذاران و منابع آب با عنوان بهره وری و حکمرانی پایدار منابع آب، خاطر نشان کرد: این هم اندیشی به همت این مرکز تحقیقات و دفتر توسعه پایدار دانشگاه در روز 27 آبان ماه در وزارت نیرو برگزار خواهد شد و در خصوص موضوعاتی چون مدیریت منابع آب ، بررسی جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگ‌رسانی آب بحث و بررسی خواهد شد.

شمس، با بیان اینکه این هم اندیشی با هدف شناسایی چالش‌های موجود در حوزه منابع آبی برگزار خواهد شد، یادآور شد: تشکیل اتاق فکر و کارگروه‌های تخصصی به منظور هم اندیشی در زمینه رفع بحران کمبود آب و ارائه برنامه های راهبردی پیشنهادی به عنوان برنامه ششم توسعه از جمله برنامه های این هم‌اندیشی خواهد بود.

وی برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه آب را از دیگر برنامه های این هم اندیشی ذکر کرد و گفت: در این نمایشگاه آخرین خدمات و محصولات سازمان‌های شرکت کننده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N559905

وبگردی