آفتاب

عریقات: امنیت مصر امنیت فلسطین است

عریقات: امنیت مصر امنیت فلسطین است

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ضمن اشاره به این که ضربه زدن به امنیت مصر به معنی ضربه زدن به امنیت فلسطین است، تاکید کرد که تمامی گروه‌های فلسطینی دست داشتن در حوادث اخیر در سینا را قاطعانه رد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات در کنفرانسی خبری در مقر سفارت فلسطین در کویت در واکنش به تصمیم مصر برای تخلیه مناطق مرزی نوار غزه در پی کشته و زخمی شدن بیش از 50 سرباز مصری در انفجارهای اخیر در سینا اظهار داشت: ما ملت فلسطین که حماس نیز بخشی از ماست، بارها اعلام کرده ایم که امنیت مصر امنیت فلسطین نیز هست و ما همواره نسبت به مصر و امنیت آن وفادار خواهیم ماند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عریقات اشاره کرد که تمامی گروه های فلسطینی در غزه هرگونه دست داشتن در حوادث و انفجارهای اخیر در سینا را به شدت رد کرده اند.

وی تصریح کرد که مصر تنها ناظر مذاکرات آتش بس با طرف صهیونیستی نیست بلکه همراه و حامی ملت فلسطین است.

از سوی دیگر، وی خاطر نشان کرد که رایزنی هایی در شورای امنیت به منظور طرح قطعنامه پیشنهادی اردن به نمایندگی از کشورهای عربی برای تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف و پایان اشغالگری تا سال 2017 در حال انجام است.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش تصریح کرد، همان گونه که صباح خالد حمد صباح، وزیر خارجه کویت نیز اعلام کرد، کویت از طرح فلسطینیان در شورای امنیت برای پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

صائب عریقات اظهار داشت: رایزنی هایی را نیز با فرانسه و لوکزامبورگ در همین راستا انجام داده ایم و بسیاری از کشورها حمایت خود از طرح فلسطینیان در شورای امنیت را اعلام کرده اند که از جمله آن‌ها می توان به روسیه، چین، اردن، چاد، نیجریه، شیلی و آرژانتین اشاره کرد.

عریقات تاکید کرد که برخی دیگر از کشورها همچون آمریکا، انگلیس، کره جنوبی، لیتوانی، رواندا و استرالیا موضع واضح و شفافی در این راستا اتخاذ نکرده‌اند و برخی از آن ها مخالف و برخی نیز نظری در مورد طرح فلسطینیان در شورای امنیت ندارند اما با این وجود رایزنی ها با آمریکایی ها همچنان ادامه دارد.

وی از آمادگی تشکیلات خودگردان برای عضویت در 522 معاهده و سازمان بین المللی و در راس آن ها دادگاه کیفری بین المللی و معاهده رم که تمامی گروه های فلسطینی نیز موافقت خود با آن را اعلام کرده اند خبر داد.

عریقات تصریح کرد که در صورت استفاده آمریکا از حق وتو علیه قطعنامه فلسطینیان در شورای امنیت، فلسطینیان معاهده رم را به امضا می رسانند و درخواست عضویت در دادگاه کیفری بین المللی را ارائه خواهند داد.

صائب عریقات تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، کوچاندن خانواده های فلسطینی و ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی را نیز به شدت محکوم کرد.

عریقات اظهار داشت که هیاتی فلسطینی ماه آینده به منظور دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا راهی واشنگتن خواهد شد و جامعه بین الملل باید به خوبی بداند که اسرائیل تمامی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است.

وی وزیر خارجه کویت را در جریان آخرین تحولات عرصه فلسطین قرار داد و از انجام هماهنگی هایی برای سفر رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی به کویت طی روزهای آینده خبر داد.

انتهای پیام

کد N559855

وبگردی