آفتاب
در دیدار یک مقام چچنی و یک مقام ایرانی مطرح شد

اتحاد میان مسلمانان رمز موفقیت امت اسلامی دانست

اتحاد میان مسلمانان رمز موفقیت امت اسلامی دانست

رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- روسیه که در رأس یک هیات پارلمانی به جمهوری چچن سفر کرده است، با عبدالرحمانف رئیس مجلس جمهوری چچن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سبحانی‌فر با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه گفت: ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های سیاسی- اقتصادی و کشاورزی به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب توسعه مراودات فیمابین را شتاب بخشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های کشاورزی و توریسم در جمهوری چچن افزود: جمهوری اسلامی ایران در گسترش مراودات سیاسی، فرهنگی و کشاورزی با جمهوری چچن هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و توسعه روابط با مسلمانان جهان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، اتحاد میان مسلمانان و تشکیل امت واحد اسلامی را رمز موفقیت امت اسلامی دانست و تصریح کرد: ایجاد اختلافات قومیتی و مذهبی و حمایت از گروه‌های تندرو توسط کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در راستای تضعیف جهان اسلام می‌باشد.

سبحانی‌فر در پایان،‌ برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و قفقاز را لازمه توسعه پایدار برای تمام کشورهای منطقه دانست.

در ادامه این دیدار، عبدالرحمانف، با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو ملت گفت:‌تاریخ و فرهنگ غنی و چندهزار ساله ایران و مردم منطقه قفقاز به ویژه چچن پشتوانه محکمی برای توسعه و تحکیم مناسبات فیمابین می‌باشد.

وی در ادامه، بحران‌های موجود در منطقه را باعث بی‌ثباتی و ناامنی کشورهای منطقه دانست و بر پرهیز از تندروی و اتحاد میان جوامع اسلامی تاکید کرد.

عبدالرحمانف در پایان سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به گروزنی را فرصتی برای تقویت و توسعه مراودات فیمابین دانست و بر ضرورت شناخت هرچه بیشتر مردم مسلمان ایران و جمهوری چچن از یکدیگر تاکید کرد.

در این دیدار صفر نعیمی رز، هادی قوامی، محمدتقی توکلی، عباس صلاحی و محمدحسین قربانی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، توسعه ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان جمهوری چچن را در جهت گسترش مناسبات فیمابین لازم دانستند.

رمضانعلی سبحانی‌فر و هیات همراه با شرکت در صحن علنی پارلمان جمهوری چچن در سخنانی روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را روابطی راهبردی دانست و توسعه ارتباطات با جوامع اسلامی در اقصی نقاط جهان را از اصول سیاست خارجی کشورمان دانست و افزود: مسلمانان در هر جای دنیا برادر یکدیگر می‌باشند و جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری ثبات و آرامش در جمهوری چچن حمایت می‌کند.

در ادامه سفر هیات پارلمانی کشورمان به گروزنی اعضاء گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه دیدارهایی با نایب رئیس پارلمان جمهوری چچن، معاونین، وزرای صنعت، انرژی، کشاورزی و بهداشت جمهوری چچن داشتند و بر آمادگی کشورمان در سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقتصادی و کشاورزی با جمهوری چچن تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N559765

وبگردی